برگزاری حضوری نمایشگاه قرآن از خواسته‌های اساسی جامعه بود
کد خبر: 4049928
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
محمدمهدی اسماعیلی:

برگزاری حضوری نمایشگاه قرآن از خواسته‌های اساسی جامعه بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: پیشنهاد بنده این بود که حتماً این دوره از نمایشگاه قرآن را حضوری برگزار کنیم چون مردم و جامعه دینی ما به شدت نیازمند چنین مجامع قرآنی هستند و تعطیلی چنین نمایشگاهی حتماً تأثیرات منفی را در دل مشتاقان دارد.

برگزاری حضوری نمایشگاه قرآن از خواسته‌های اساسی جامعه بودبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، عصر امروز شنبه 27 فروردین‌ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از فعالان قرآنی ‌در مصلای تهران برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: شاید یک ماه قبل که دوستان ما در حال همفکری برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن بودند تردید داشتند که بتوان به صورت حضوری این نمایشگاه را برگزار کرد و تلقی این بود که بعد از گذشت یک دوره طولانی کرونا که بسیاری از فعالیت‌های عادی را محدود کرده بود نتوان نمایشگاه را به صورت حضوری برپا کرد، اما با اقداماتی که از آغاز دولت انقلابی و مردمی صورت گرفت و واکسیناسیون سراسری اتفاق افتاد پیک ششم کرونا را هم با حداقل هزینه و مشکل پشت سر گذاشتیم و توانستیم بیست و نهمین دوره نمایشگاه قرآن را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد بنده هم این بود که حتماً این دوره را حضوری برگزار کنیم چون مردم و جامعه دینی ما به شدت نیازمند چنین مجامع قرآنی هستند و تعطیلی چنین نمایشگاهی حتماً تأثیرات منفی را در دل مشتاقان دارد لذا با عنایت اهل بیت(ع) و همت بالای دوستان و همکاران در معاونت قرآن و عترت و مخصوصاً جناب آقای دکتر معاف، اینکار به سرانجام رسید و افتتاحیه در حال انجام است.

اسماعیلی افزود: ما ابتدا پیش‌بینی می‌کردیم هجده هزار متر برای اینکار اختصاص دهیم اما هرچه جلوتر آمدیم و با دعوت از مؤسسات مختلف قرآنی، الان چهل هزار متر در چهل و پنج بخش مجزا در اختیار این عزیزان و فعالان قرآنی قرار گرفته است. بخش‌هایی همانند بخش کودک و نوجوان فعالیت‌هایی ارزنده و طراحی زیبایی در این دوره از نمایشگاه دارند و انصافاً همه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی به ما کمک کردند لذا از همه این نهادها از جمله شهرداری، صدا و سیما، وزارتخانه‌ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر می‌کنم که با نیت خیرخواهانه در این راه به ما کمک کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مخصوصاً از مؤسسات مردمی تشکر می‌کنم که در این حوزه به ما کمک کردند. در وزارت ارشاد دو هزار و پانصد موسسه قرآنی داریم که همگی اهتمام داشتند که امروز شاهد این نمایشگاه بزرگ با این شعار محوری یعنی «قرآن کتاب امید و آرامش» هستیم، چراکه جامعه ما امروز بیش از هر زمان به امید و آرامش نیاز دارد.

اسماعیلی در پایان گفت: ان‌شاالله جامعه ما در پرتو امید به آینده از همه مشکلات عبور خواهد کرد. امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن با نام سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است لذا از روح بزرگ این شهید آسمانی استمداد می‌طلبیم که این نمایشگاه به همه اهداف خود برسد.

یادآوری می‌شود، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از امروز به مدت دو هفته در مصلای تهران پذیرای علاقه‌مندان به کلام وحی خواهد بود. این نمایشگاه در ۴۵ بخش و ۴۰ هزار مترمربع وسعت هر شب از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ میزان شهروندان است.

انتهای پیام
captcha