شرکت 32 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی سمنان
کد خبر: 4050311
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳

شرکت 32 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه ۳۲ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی حضور داشتند، گفت: در بخش فردی ۳۸۱ و بخش خانوادگی ۱۶ خانواده، مورد تجلیل قرار گرفتند.

شرکت 32 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد طاهریان،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان شب گذشته 28 فروردین در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی بابیان اینکه کتابخوانی رضوی علاوه بر ایجاد ظرفیت ترویج فرهنگ رضوی، به دنبال گسترش کتابخوانی رضوی مرتبط با سیره ائمه اطهار (ع) است، گفت: این جشنواره به مدت شش سال است که در سطح کشور هم‌زمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی در قالب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود، افزود: در جشنواره سطوح مختلفی طی سال گذشته برگزار شد که کودک، نوجوان و بزرگسال از جمله مهم‌ترین محورهای این جشنواره بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: نقاشی، کتابخوانی، پویش، داستان کوتاه، تولید آثار کوتاه، قصه کوتاه، پویش امام زمانم و غیره با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و مردم استان سمنان به‌خوبی برگزارشده است.

وی افزود: در مجموع ۳۲ هزار و ۵۹۲ نفر در جشنواره رضوی استان در تمام سطوح شرکت کردند و در بخش فردی ۳۸۱ و در بخش خانوادگی ۱۶ خانواده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

طاهریان  با تاکید بر اینکه در بخش کودک و نوجوان پویش کتابخوان و در رشته نقاشی شش هزار و ۱۲۶ نفر شرکت کردند، یادآور شد: در پویش کتابخوانی نیز یک هزار و ۹۴۶ خردسال و کودک در استان شرکت کردند و در بخش نوجوانان شامل قصه‌گویی، پویش امام زمانم و غیره بیش از هشت هزار نفر شرکت‌کننده بود و در بخش جوان و بزرگسال در کتابخوانی، داستان کوتاه، شعر سرایی و تولید آثار هنری و انیمیشن و غیره نیز هزاران نفر حضور داشتند.

به گفته وی؛ ما حتی توانستیم امسال در زندانیانی که علاقمند به حضور در پویش کتابخوانی بودند، ۶۲۱ شرکت کننده داشته باشیم که این کار مهم با همکاری اداره کل زندان‌های استان سمنان صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha