6 معلم قرآن استان تهران تجلیل شدند + اسامی
کد خبر: 4050329
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

6 معلم قرآن استان تهران تجلیل شدند + اسامی

مراسم تجلیل از شش معلم قرآن کریم استان تهران که بخشی از طرح تجلیل از 114 معلم حفظ قرآن و در راستای اجرای مصوبه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم بوده است، یکشنبه 27 فروردین‌ماه در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد.

تجلیل از منصور آقامحمدیبه گزارش ایکنا، مراسم تجلیل از شش معلم قرآن کریم شامگاه یکشنبه 27 فروردین‌ماه در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) و با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان و برخی از مدیران سازمان اوقاف برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی کشورمان و رئیس سابق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تلاوت داشت و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین احسان بی‌آزار تهرانی، تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) به بیان نکات کوتاهی در باب ماه مبارک رمضان و آداب این ماه پرداخت.

اجرای گروه هم‌خوانی «ابناءالحسن» از گروه‌های سرود دانش‌آموزی بخش دیگری از برنامه‌های این مراسم بود.

بخش پایانی این مراسم تجلیل از شش معلم حفظ قرآن استان تهران بود که با اهدای لوح یادبود از آنها تجلیل شد. در این بخش از «افراح مشهدی»، «زهره بنی‌علی»، «اعظم تقی‌زاده»(از حافظان و مربیان کانون چهارده معصوم موسسه کشوری مهد قرآن)، «عزیزه تقی‌زاده»، «زهرا ذاکری» و «منصور آقامحمدی» تجلیل شد.

این مراسم در راستای تجلیل از 114 معلم حفظ قرآن که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، برنامه‌ریزی شده بود. برنامه تجلیل از 114 معلم حفظ قرآن کریم یکی از مصوبات بیست و ششمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم(20 آذر 1400) بود.

بر همین اساس سهم استان تهران از بین 114 معلم‌ حفظ قرآن کریم، شش معلم بوده است. برای انتخاب این تعداد یک کمیته مرکزی تشکیل و نمایندگان دستگاه‌هایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن،‌ اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و ... در آن حضور داشتند.

همچنین از جمله شاخص‌هایی که برای معرفی 114 معلم حفظ قرآن کریم در نظر گرفته شده بود، می‌توان به تجلیل نشدن این افراد در هیچ مراسم ملی اشاره کرد. داشتن حداقل پنج سال سابقه تدریس و حفظ ۱۰ جزء‌ قرآن از دیگر شاخص‌های انتخاب این افراد است.

گزارش تصویری تجلیل از شش معلم حفظ قرآن استان تهران

انتهای پیام
captcha