نگهداری و حفظ راز کاری پر زحمت و سخت برای شماست
کد خبر: 4051186
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

نگهداری و حفظ راز کاری پر زحمت و سخت برای شماست

تا حد امکان از کسی راز نپذیریم و اگر شخصی خواست راز و سری با شما در میان بگذارد و شما را ملزم به عدم افشاء آن کند با صراحت کامل و محترمانه از او عذرخواهی کنید و نپذیرید چرا که نگهداری و حفظ راز کاری پر زحمت و سخت برای شماست.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی کارشناس دینی

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، کارشناس دینی و رئیس تبلیغات اسلامی روانسر در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با بیان اینکه تا حد امکان از کسی راز نپذیریم، اظهار کرد: اگر شخصی خواست راز و سری را با شما در میان بگذارد و شما را ملزم به عدم افشاء آن کند با صراحت، ولی خیلی محترمانه عذرخواهی کنید و نپذیرید.

وی افزود: انسان برای نگهداری و حفظ راز شخصی که به او اطمینان کرده و آن مطلب را در اختیار او قرار داده متحمل رنج می‌شود که از نظر روانی یک کار پر زحمت و سخت است.

این کارشناس دینی با تأکید بر اینکه همیشه باید حالت مراقبت از خود داشت تا مبادا راز کسی را فاش نکنیم، گفت: ما اگر راز کسی را بپذیریم همیشه در نگرانی به سر می‌بریم که مبادا آن را فاش کنیم و در این بین به خانم‌ها تأکید می‌شود که رازناپذیر باشند چرا که بیشتر صحبت می‌کنند و ممکن است در بین صحبت‌های خود ولو ناخواسته آن راز را فاش کنند.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: رازی که به شما گفته شده حتی اگر از طریق فرد دیگری فاش شود احتمالاً شما در مظان اتهام قرار می‌گیرید و این امر به حساب شما گذاشته می‌شود و اگر خودتان اشتباه کرده و ناخواسته موجب فاش شدن راز دیگری شوید موجب ناراحتی طرف مقابل می‌شوید و هم خودتان ناراحت و پشیمان می‌شوید.

وی گفت: اگر به دنبال دردسر و ناراحتی نیستید و می‌خواهید در آرامش و راحتی به سر ببرید تا می‌توانید رازناپذیر باشید.

انتهای پیام
captcha