مساجد پایگاه قرآن‌‌آموزی شود
کد خبر: 4051627
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

مساجد پایگاه قرآن‌‌آموزی شود

امام‌جمعه رویان خواستار توجه ویژه به مقوله حفظ قرآن کریم شد و گفت: هر مسجد باید به یک پایگاه بزرگ قرآن‌آموزی تبدیل شود که در این راستا باید از ظرفیت مساجد، آموزش و پرورش و بسیج در این امر استفاده کرد تا شاهد تربیت حفاظ قرآنی باشیم.

مساجد پایگاه قرآن‌ آموزی شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس معصومی، امام‌جمعه رویان، امروز، دوم اردیبهشت در اولین خطبه‌های نماز جمعه شهر رویان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان، گفت: مقام معظم رهبری به‌صورت مستمر به مسئله قرآن‌خوانی توجه ویژه دارند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به کلام الهی، اظهار کرد: در عمل کردن به حدیث ثقلین اهل سنت بیشتر به امور قرآنی پرداختند و اهل بیت‌(ع) را رها کردند؛ از سوی دیگر متأسفانه شیعیان نیز در امور قرآنی به‌طور شایسته از این ظرفیت استفاده نکردند و لذا باید امور قرآنی را در جامعه ترویج کنیم تا این نقاط ضعف کمرنگ‌تر شود.

امام‌جمعه رویان با تأکید بر اینکه هشت میلیون نفر از کارمندان پاکستان حافظ قرآن هستند، یادآور شد: در این کشور حفظ قرآن در حقوق کارمندان به‌عنوان یک امتیاز اثر دارد گرچه این نوع امتیاز در جامعه اثر گذار نیست اما باید دستگاه‌های فرهنگی به ترویج قرآن آموزی اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام معصومی ادامه داد: باید از ظرفیت مساجد، آموزش و پرورش و بسیج در این امر استفاده کرد تا شاهد تربیت حفاظ قرآنی باشیم.

امام‌جمعه رویان با بیان اینکه حوادثی که طی هفته گذشته در کشورهای اسلامی رخ داد اعم از حوادث جدید فلسطین که سومین هفته خود را می‌گذراند و نیز یمن و یا بمب‌گذاری در افغانستان حکایت از سردرگمی سیاست‌های استکبار جهانی دارد، یادآور شد: همه این حوادث یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم ضربات ایذایی برای ناامن جلوه دادن کشورهای اسلامی است.

وی اهانت به قرآن در کشور سوئد را ایجاد تفرقه بین مسلمانان دانست و افزود: استکبار می‌خواهد با این حوادث توجه افکار عمومی را به سوی دیگری جلب کند تا حوادث و ذلت اسرائیل در این روزها به فراموشی سپرده شود.

امام‌جمعه رویان با اشاره به اینکه مظلومیت مردم فلسطین بهترین سند مستند عینی در جهان است، گفت: ماهیت خون‌آشامی، اشغالگر و چهره ضدبشری اسرائیل را به تثبیت می‌رساند.

انتهای پیام
captcha