تربیت حافظان قرآن در آموزش و پرورش؛ نیازمند اهتمام همه بخش‌ها
کد خبر: 4051970
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
باقری تأکید کرد:

تربیت حافظان قرآن در آموزش و پرورش؛ نیازمند اهتمام همه بخش‌ها

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: اقدامات خوبی در این وزارتخانه در زمینه حفظ قرآن صورت گرفته است اما این اقدامات کافی نیست و حدوداً ۶۰ درصد از خواسته‌ها محقق شده است.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، ‌میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز این وزارتخانه در جلسه پایش حفظ قرآن کریم آموزش و پرورش که توسط ستاد راهبری حفظ قرآن کشور برگزار شد، گفت: این ستاد در رابطه با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ تشکیل شده است. همانطور که می‌دانید در سال ١٣٩۴ سند ملی حفظ قرآن کریم با ۱۱۵ اقدام برای دستگاه‌های مختلف تدوین شد که از این ۱۱۵ اقدام ۱۵ اقدام مربوط به بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: در این جلسه پایش اقدامات ۱۰ سال گذشته از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ و یک سال گذشته دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش در رابطه با تربیت حفاظ، تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و فرهنگیان به حفظ قرآن و تسهیلاتی که برای حفاظ در حوزه مختلف در نظر گرفته شده است، بحث و تبادل نظر می‌شود و هر کدام از بخش‌ها به توضیح نقاط قوت و ضعف خود در انجام وظایف محوله خود می‌پردازند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این پایش توسط ستاد راهبری حفظ قرآن از تمامی دستگاه‌های متولی در زمینه حفظ قرآن انجام و در پایان پایش، گزارشی از اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های مختلف در زمینه حفظ قرآن کریم شامل سه بخش دستاوردها، چالش‌ها و پیشنهادات به دفتر مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش اقدامات خوبی در زمینه حفظ قرآن صورت گرفته است اما این اقدامات کافی نیست و حدوداً ۶۰ درصد از خواسته‌ها محقق شده است که نیازمند تلاش و اهتمام ویژه همه بخش‌ها به امر حفظ و این مطالبه بر حق مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ است.

باقری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به اهتمام ویژه‌ای که وزیر محترم آموزش و پرورش در زمینه تحقق این مطالبه بر حق مقام معظم رهبری دارند، بتوانیم گام‌های موثری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در وزارت آموزش و پرورش برداریم.

در ادامه جلسه نمایندگان حوزه‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش شامل شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی، معاونت آموزش متوسطه، معاونت آموزش ابتدایی، سازمان شاهد و امور ایثارگران، اداره‌کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، کمیسیون آموزش عمومی قرآن‌کریم، سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، سازمان استعدادهای درخشان، منابع انسانی و امور اداری، سازمان نهضت سوادآموزی و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز گزارشی از اقدامات انجام شده طی ۱0 سال اخیر در موضوع حفظ قرآن کریم را ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha