کاهش تعداد مر‌گ‌های کرونایی به 13 نفر
کد خبر: 4052107
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

کاهش تعداد مر‌گ‌های کرونایی به 13 نفر

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای از فوت 13 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایکنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۳۷ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۱۹۴ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۸۸۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۹۱۵ دُز رسید. در شبانه روز گذشته نیز ۳۱ هزار و ۲۲۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۱۳۶ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۱۶ هزار و ۴۰ نفر رسید.

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۷۵ نفر رسید.

امروز پس از گذشت حدود ۲۶ ماه، مرگ و میر روزانه بیماران کووید ۱۹ به کمتر از ۱۵ نفر رسید. در شبانه روز گذشته در ۲۱ استان، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ ثبت نشده و در هشت استان، فقط یک مورد مرگ، گزارش شده است.

خوشبختانه تاکنون شش میلیون ۹۶۶ هزار و ۹۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و ۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۰ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر دو شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha