رونمایی از پوستر مسابقات قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در کردستان
کد خبر: 4052369
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

رونمایی از پوستر مسابقات قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در کردستان

پوستر نخستین مسابقات سراسری قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه در دفتر مدیرکل ارشاد رونمایی شد.

رونمایی از پوستر نخستین دوره مسابقات قرآن ویژه هنرمندان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه در مراسم رونمایی از پوستر نخستین مسابقات سراسری قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با مشارکت رسانه‌های گروهی استان و تبلیغات گسترده زمینه حضور تعداد بیشتر شرکت‌کنندگان را در این دوره از رقابت‌های قرآنی فراهم کنیم.

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه این مراسم افزود: نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج خاتم سنندج یکی از مؤسسات فعال سطح استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در برگزاری این مسابقات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، استانداری کردستان، شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مشارکت خواهند داشت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان این دوره از مسابقات قرآنی از اواخر فروردین‌ماه خبر داد و بیان کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج خاتم سنندج فراخوان و پوستر این جشنواره را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور ارسال کرده است.

وی آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره از رقابت‌های قرآنی را ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری دانست و افزود: برای جذب مشارکت بیشتر هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌‍نگاران از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق اعتباری هنر، و دارالقرآن‌های سراسر کشور نیاز به مشارکت و همکاری داریم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان آخرین مهلت ارسال اسامی شرکت‌کنندگان را ۲۰ اردیبهشت‌ماه ذکر و اظهار کرد: زمان برگزاری این دوره از رقابت‌های قرآنی ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

وی بیان کرد: اشاعه و ترویج تعالیم و فرهنگ غنی قرآنی، تقدیر و تجلیل از فعالان قرآنی حوزه فرهنگ و هنر، لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری در سفر به کردستان مبنی بر تحکیم وحدت و اشاعه جلوه‌های فرهنگی استان و معرفی بیشتر قرآن به عنوان الگوی اعتقادی و فکری و پشتوانه فرهنگ و هنر ایرانی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی عنوان شده است.

احمدی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد، یادآور شد: بخش آقایان در رشته‌های قرائت قرآن کریم به صورت تحقیق و حفظ یک جزء، جزء سی ام، دو جزء پیوسته و سه جزء پیوسته بوده است و بخش بانوان فقط در رشته حفظ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha