آغاز پذیرش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر
کد خبر: 4052811
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶

آغاز پذیرش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از آغاز پذیرش مدارس علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: حوزه علمیه مرزبان اعتقادات مردم است و رسالت حوزه نه تنها در هدایت دینی مردم بلکه در عرصه های فرهنگی، بصیرتی و روشنگری های مسائل روز و جهت گیری های بین المللی نیز نقش دارد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، ۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران از آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد و گفت: استان بوشهر ۱۲ مدرسه علمیه، دو مدرسه در مقطع سیکل و ۱۰ مدرسه در مقطع دیپلم و یک مرکز آموزش عالی در مقطع سطح سه دارد که داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www.paziresh.whc.ir مراجعه کرده یا به صورت حضوری در محل مدارس نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به مدارس سطح یک، اظهار کرد: مدارس الزهرا(س) عسلویه و حضرت زینب(س) بوشهر، داوطلبان را پس از اتمام پایه ۹ و با حداکثر سن ۱۸ سال پذیرش می‌کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی ادامه داد: مدارس سطح دو (کارشناسی ارشد) نیز در شهرهای عسلویه، جم، خورموج، گناوه، دیلم، بوشهر، کنگان، برازجان، اهرم و بخش دلوار دایر بوده و در مقطع دیپلم با حداکثر سن ۴۰ سال (متولدین ۱۳۶۱/۱/۱) داوطلبان را پذیرش خواهند کرد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه با اشاره به تنها مرکز آموزش عالی در استان، تصریح کرد: این مرکز در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) طلاب فارغ التحصیل سطح دو حوزه علمیه را در رشته های تاریخ، کلام، فقه و اصول می‌پذیرد.

مقطع سطح چهار در بوشهر دایر می‌شود

وی ضمن بیان اینکه فارغ التحصیلان می‌توانند با مدارک حوزوی در تمامی مقاطع وارد دانشگاه شوند، تاکید کرد: طبق رایزنی های انجام شده با مرکز مدیریت قم به زودی مقطع سطح چهار (دکتری) نیز در این استان دایر شده و علاقه مندان می‌توانند در رشته‌های تربیت دینی، مشاوره اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، اخلاق و تربیت تحصیل کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی همچنین با اشاره به ظرفیت اساتید و طلاب گفت: استان بوشهر دارای دو هزار طلبه، ۸۰۰ دانش آموخته و هزار و ۲۰۰ طلبه جاری است که ظرفیت این استان، برای سال تحصیلی آینده در سطح دو در حدود ۳۳۰ نفر و در سطح سه نامحدود است.

بوشهر در صدر جدول ارزیابی کشوری

وی با اشاره به جایگاه استان در زمینه جذب طلبه در ارزیابی کشوری، گفت: حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است و طی دو سال اخیر در صدر جدول بوده است.

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان کرد: رسالت حوزه، رسالتی بی بدیل است و نقشی همچون نقش پیامبران ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه مرزبان اعتقادات مردم است، گفت: حوزه نه تنها در هدایت دینی مردم بلکه در عرصه های فرهنگی، بصیرتی و روشنگری های مسائل روز و جهت گیری های بین المللی نیز نقش دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان کرد: خدمات اجتماعی و کمک به مردم نیز از جمله خدمات حوزه علمیه است که الحمدلله در هر سه زمینه ما شاهد خدمات ارزنده حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بوده ایم.

انتهای پیام
captcha