حمایت از فلسطین وظیفه دینی و انسانی است
کد خبر: 4053545
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

حمایت از فلسطین وظیفه دینی و انسانی است

امام جمعه کرمان بیان کرد: اگر سال‌هاست که برای پیروزی برادرانمان در فلسطین روزشماری می‌کنیم به دلیل این است که این امر هم وظیفه دینی و هم انسانی ما است زیرا در حالی که ملت فلسطین آوارگی و حرکت‌های خائنانه را تحمل می‌کنند مدافعان حقوق بشر فقط تماشاچی هستند.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اشاره به سخن امام علی(ع) گفت: رعایت تقوای الهی در همه شئون زندگی سبب آزادگی است. اگر می‌خواهیم برده دیگران نباشیم و در همه خطرات راه نجات را طی کنیم باید به دستورات الهی تا آنجا که می‌دانیم جامه عمل بپوشیم و رعایت تقوای الهی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه انسان منشاء سعادت و شقاوت است و همه امور به خود انسان ختم می‌شود، گفت: با توجه به اینکه انسان می‌تواند منشاء همه خوبی‌ها و یا بدی‌ها باشد برای رسیدن به سعادت و درک بهشت موعود دستوراتی وجود دارد و یکی از قواعد و دستورات قرآنی نیکی کردن به دیگران است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: نهضت نیکی کردن دستور مهم دینی ما است، حتی نیکی‌های کوچک در پیشگاه خداوند بزرگ است و جلوه آن فراتر از آن است که در ذهن ما است بنابراین باید نیکی را دستور کار خود قرار دهیم و اهل گذشت و عفو باشیم حتی به کسانی که به ما بدی می‌کنند باید نیکی کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: جریان محسنین در متون دینی بارز است و نیکوکاران سه ویژگی برجسته دارند که اولین آن‌ها اهل ذکر و عبادت بودن است. آن‌ها رفتار و کردارشان برای جلب رضایت خداوند است و پیوندشان با خداوند برجسته است.

نمایده ‌ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه ویژگی دوم محسنین ادای زکات است، گفت: محسنین به آخرت یقین دارند. اگر کسی به مبدا و معاد اعتقاد داشته باشد و به مردم خدمت کند محسن است.

وی تصریح کرد: جماعت نیکوکار سه پاداش بزرگ دارند و هرچه از خدا بخواهند خدا برایشان فراهم می‌کند. خداوند بدترین اعمال آن‌ها را مورد آمرزش قرار می‌دهد، پاداش کوچکترین اعمال آن‌ها داده خواهد شد و چنین فردی سعادتمند می‌شود.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه با تقدیر از مردم کرمان برای حضور در راهپیمایی روز قدس و تبریک روز خلیج فارس گفت: این خلیج، غیرت مردان ایرانی را در خود دیده است و به فضل خداوند همچنان خلیج فارس خواهد ماند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در نگاه دینی هم اخوت اسلامی و هم اخوت انسانی داریم، گفت: پیامبر با پیوند برادری نشان داد مسلمانان مانند یک خانواده‌اند که باید در غم و شادی کنار هم باشند و برای رفع سختی‌های برادر مسلمان خود بکوشند و ما با هر دو نگاه مکلف هستیم نسبت به اطراف خود حساس باشیم.

وی افزود: اگر سالهاست که برای پیروزی برادرانمان در فلسطین روزشماری می‌کنیم به دلیل این است که این امر هم وظیفه دینی و هم انسانی ماست. بیش از ۷۰ سال ملت فلسطین آوارگی، تبعیض نژادی و حرکت‌های خائنانه را تحمل می‌کنند. این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که مدافعان حقوق بشر فقط تماشاچی هستند و گاهی حامیان ظلم و جنایت هستند و از اسرائیل حمایت می‌کنند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: امروز تمام راه‌های سیاسی و مذاکره بر روی فلسطین بسته شده است و آن‌ها راه نجات خود را مقاومت مسلحانه می‌بینند. امروز شاهد نهضت عظیمی هستیم که نسل پنجم آن را ادامه می‌دهند و پیروزی نهایی از آن ملت مسلمان مبارز فلسطین است زیرا پرچم پیروزی را محکم برافراشته و آن را در سراسر سرزمین‌های اشغالی به اهتزاز در می‌آورند.

وی با بیان اینکه ایمان ملت فلسطین، اتحاد و آرمان بلند، علت پیروزی این ملت و آزادی قدس خواهد بود، گفت: سخنان ارزشمند، راهبردی و هدایتگر رهبر معظم انقلاب حجت را بر همه تمام و راه را روشن کرد و باید توجه کرد که مبارزه با فساد، فقر و تبعیض به حاشیه رانده نشود زیرا سه خطر و جریان پلید هستند که باید با آن‌ها مبارزه کرد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: مطالبه‌گرانی که با نگاه انقلابی به صحنه آمده‌اند اقدام ارزشمندی انجام می‌دهند و در این راه، مطالبه‌گری باید هوشمند و صحیح باشد و بین آرمان‌ها و عملکرد ضعیف مسئولین تفکیک قائل شد.

انتهای پیام
captcha