قدرشناس باشیم + فیلم
کد خبر: 4053761
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
«آیه آیه بندگی»/ ۲9

قدرشناس باشیم + فیلم

چه ایام خوبی را پشت سر گذاشتیم، روزهایی که توفیق روزه‌داری داشتیم و شب‌هایی که خداوند فرصت عبادت را به ما اعطا کرد. یک عده‌ای هم در این جهت ما را کمک کرده‌اند و نباید نسبت به آنها بی‌توجه بود.

حجت الاسلام آقاتهرانی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، معلم اخلاق و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم، در سلسله درس‌گفتار‌هایی که با عنوان «آیه آیه بندگی» که در ۳۰ قسمت به مناسبت ماه مبارک رمضان و با همکاری استودیو مبین تهیه و تدوین شده، به بیان توصیه‌هایی اخلاقی برای زندگی بهتر برپایه آیات قرآن کریم پرداخته است.


بیشتر بخوانید:

بخش بیست‌ونهم درس‌گفتار «آیه آیه بندگی» با نام «قدرشناسی» به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم و الحمدلله ربّ العالمین و صَلِّ عَلی مُحَمَّد و آلِ طاهرین

چه ایام خوبی را پشت سر گذاشتیم، روزهایی که توفیق روزه‌داری داشتیم و شب‌هایی که خداوند فرصت عبادت را به ما اعطا کرد. یک عده‌ای هم در این جهت ما را کمک کرده‌اند و نباید نسبت به آنها بی‌توجه بود. مثلاً برای تلاوت قرآن رادیو قرآن به ما کمک کرده، قاریان خوبی که قرآن تلاوت کرده‌اند، خطاط خوبی که با خط خوبشان قرآن را نوشتند، آن کسی که در ماه مبارک رمضان درباره قرآن برای ما صحبت کرد، آن کسی که امام مسجد بود و آن کسی که مؤذن مسجد بود و آن کسی که دعا خواند و آن کسی که احیاء گرفت و ما را به یاد اباعبدالله حسین(ع) انداخت. همه اینها به ما کمک کرده‌اند و حق به گردن ما دارند و باید حواستان به آنها باشد.

گاهی اوقات بعضی از انسان‌ها نقش طلبکار را بازی می‌کنند و این خیلی بد است و فکر می‌کنند همه به آنها بدهکار هستند، درصورتی‎‌که خادم مسجد، مسجد را گرم نگاه داشته و مؤذن اذان خوانده و هیئت امنا شرایط مسجد را بهبود بخشیده، آیا نباید از اینها تشکر کرد؟ آیا نباید از مادرمان و پدرمان به خاطر زحماتی که برای ما می‌کشند تشکر کرد؟ اگر سالم زندگی می‌کنیم و هر چه در این دنیا داریم از دعای خیر پدر و مادر است. همین انقلاب به خاطر شهدا پیروز شده و با وجود حاج قاسم‌ها ماندگار مانده و امنیتی که امروز وجود دارد، باید قدردان همه اینها بود.

باید قدردان آنهایی بود که برای انجام باشکوه عمل روزه به ما کمک کرده‌اند.

به جوانان ایثار، گذشت و جهاد را آموزش دهید و خوبی‌ها و عیب‌های کار را به آنها بگویید. باید در زندگی فعال باشیم و دو روز زندگی را وقف خدای تعالی، قرآن و اهل بیت(ع) و خوبی‌ها کنیم. در جایی که کار بدی انجام می‌شود نباید حضور نداشته باشیم بلکه در آنجایی باید حضور داشت که حضورمان به نفع ما و دیگران است.

انتهای پیام
captcha