کاستی‌های ما به میزان دوری از قرآن است
کد خبر: 4054094
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

کاستی‌های ما به میزان دوری از قرآن است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه ما نیازمند جلسات تدبر، حفظ و عمل به قرآن هستیم، گفت: هر جا به قرآن عمل کردیم موفق شدیم و هر جا از قرآن فاصله گرفتیم، آنجا متضرر شدیم و کاستی‌های ما به میزانی است که از قرآن فاصله گرفتیم.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد در آیین اختتامیه جشنواره «بهار قرآن» که شامگاه شنبه، 10 اردیبهشت در شهرستان دورود برگزار شد، اظهار کرد: مردم با حضور باشکوه در روز قدس عظمت اتحاد مسلمانان را به همه نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در سایه غفلت مسلمانان از قرآن توانستند غده سرطانی رژیم صهیونیستی را با اشغال‌بخشی از سرزمین اسلامی قرار دهند، افزود: قرآن ما را به وحدت و عفت دعوت می‌کند و دشمنان ما را به تفرقه و بی‌عفتی ترغیب کردند و با تهاجم فرهنگی، غده سرطانی را در فلسطین گنجاندند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه امام راحل(ره) قرآن را در جمهوری اسلامی در دست گرفت و بر گرد آن حضرت صدیقین جمع شدند، اظهار کرد: زورگویان تفرقه را در پیش گرفته و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همه را حول وحدت فرا خواند.

امام‌جمعه خرم‎آباد با یادآوری اینکه پیام امام راحل(ره) مهربانی و محبت مسلمانان نسبت به همدیگر و ایستادگی در برابر دشمنان بود، اضافه کرد: امام خمینی(ره) آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را به همه نشان داد و همه را به وحدت و معرفی ارزش‌های دینی فرا خواند.

وی با اشاره به اینکه قرآن مسیری که شایسته‌ترین، محکم‌ترین مسیر است را نشان می‌دهد، افزود: پیام قرآنی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در جهان نافذ شد البته این پیام امام(ره) هزینه‌هایی داشت و شهدایی در راه آن جان خود را فدا کردند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه ما نیازمند جلسات تدبر، حفظ و عمل به قرآن هستیم، افزود: هر جا به قرآن عمل کردیم موفق شدیم و هر جا از قرآن فاصله گرفتیم آنجا متضرر شدیم و کاستی‌های ما به میزانی است که از قرآن فاصله گرفتیم کمااینکه قرآن ما را به نفی تبعیض و توصیه‌های فراقاتونی فرا می‌خواند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه قرآن کتاب انسان‌سازی است و اگر در علوم تجربی از قرآن نام برده شده آن هم در راستای هدایت و تربیت انسان است، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه سوم سوره قیامت با این مضمون «أَيَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَلَّن نَجْمَعَ عِظَامَهُ» می‌فرماید: آیا انسان گمان می‌کنند ما نمی‌توانیم استخوان‌های آنان را جمع کنیم در حالی‌که ما توانایی داریم انسان را با همان سرانگشتانی که دارد زنده کنیم کمااینکه اگر امروز از سرانگشتان در علم انگشت‌نگاری استفاده می‌کنند در رابطه با هدایت و تربیت است در حالی‌که قرآن چهارده قرن پیش فرموده ما می‌توانیم انسان را با همان سرانگشتان زنده کنیم.

وی با اشاره به اینکه عاملی که طوایف مختلف ما را در این استان و اقوام مختلف را در کشور گرد هم آورده است، قرآن است، بیان کرد: قرآن سند حقانیت دین و معجزه جاوید دین اسلام است و همه ما را متحد کرده و باید همه عامل به قرآن باشیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه در مناسبات مردم با مردم و مردم با حاکمیت باید به احکام قرآنی پایبند باشیم، گفت: طبق حدیث ثقلین نبی مکرم اسلام قرآن و عترت را امانت گذاشته است و عترت همان امام عصر(عج) است، لذا خود را در محضر قرآن و امام عصر(عج) بدانیم.

انتهای پیام
captcha