مقابله دولت با شبهه‌افکنی‌ها مانع یأس مردم می‌شود
کد خبر: 4054576
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز عید فطر:

مقابله دولت با شبهه‌افکنی‌ها مانع یأس مردم می‌شود

حجت‌‎الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز عید فطر، به مشکلات اقتصادی و معیشتی اشاره کرد و گفت: دولتی روی کار است که مشکلات مردم را می‌داند و خود رئیس جمهور هم رنج‌کشیده است. از دولت می‌خواهم به مشکلات معیشتی مردم بیشتر توجه کند، زیرا این گرانی‌ها در شأن مردم ایران نیست. همچنین از دولت می‌خواهم با شبهه‌افکنی‌ها مقابله کند تا مبادا یأس و ناامیدی در مردم ایجاد شود.

نماز عید فطر در دانشگاه تهران اقامه شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، نماز عید سعید فطر صبح امروز، 13 اردیبهشت، در دانشگاه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی اقامه شد.

درهای دانشگاه تهران ساعت ۷ صبح به روی نمازگزاران تهرانی باز شد و نماز عید فطر ساعت ۸ صبح اقامه شد.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌ اول نماز عید فطر گفت: اولین توصیه برای دریافت جوایز ماه مبارک رمضان توصیه به تقواست. روزه مخصوص ذات ربوبی است و کسی که روزه می‌گیرد مستقیماً مورد عنایت خداست و خدای متعال مستقیماً بدون واسطه به روزه‌دار پاداش می‌دهد.

وی با بیان اینکه روزه سفر الی‌الله است، افزود: یک ماه روزه گرفته‌ایم و در این ماه راه دل و راه خدا را در پیش گرفته‌ایم. روزه‌دار با روزه و اخلاص و خودسازی و با عشق به بندگان خدا از مؤمنین جلیس خدا محسوب می‌شود و خدا هم می‌گوید من مستقیماً به روزه‌دار پاداش می‌دهم.

امام جمعه موقت تهران درباره اهمیت زکات فطره گفت: خداوند متعال روزه‌دار را تشویق به زکات فطره می‌کند. نمی‌شود یک ماه روزه بگیریم ولی به فقرا توجه نداشته باشیم. زکات واژه‌ای است که شامل صدقه می‌شود و همچنین زکات فطره به تزکیه ختم می‌شود.

صدیقی با بیان اینکه روز عید فطر روز دریافت جایزه است، تأکید کرد: کسانی که در رسیدن به قرب حضرت حق با هم رقابت کرده‌اند برنده هستند و خداوند به آنها جایزه می‌دهد. ضجه کنید و دعا کنید تا خدای متعال به شما جایزه دهد.

وی گفت: به دست آوردن فواید ماه رمضان مشکل است، یک ماه در سحر بیدار بودید و عبادت خدا کردید، روز را کنترل جوارح می‌کردید و تشنگی و گشنگی را تحمل کردید و نتیجه‌اش این بود که خدا به همه شما آبرو داد. ببینید چه سختی‌هایی تحمل کرده‌اید اما نگاه داشتن اثرات پایدار روزه سخت است. اگر گناه برای شما منفور شده و اگر محبت به بندگان خدا نزد شما محبوب شده و اگر تنگ‌نظری‌ها به شرح صدر تبدیل شده، حیف است این آثار مثبت را از دست بدهید.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در بخش دوم خطبه‌های نماز عید فطر عنوان کرد: لازم است خدا را شکر کنیم که یک ماه رمضان دیگر را به ما اعطا کرد. ماه رمضان فضای دیگر را رقم می‌زند و باید از برکات آن حفاظت کنیم.

وی با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: همچنین باید از مردم ایران و جبهه مقاومت تشکر کنیم که با زبان روزه و در شرایط کرونا به خیابان‌ها آمده‌اند و نشان دادند که قدس و مسئله فلسطین همچنان زنده است و این حضور در تثبیت گام‌های جوانان فلسطینی مؤثر است تا رژیم کودک‌کش اسرائیل را به جای خود بنشانند و در حالت انزوا و تدافعی قرار دهند. چاره مشکلات مقاومت است و شاخ غاصب را باید با مقاومت شکاند. جبهه مقاومت نشان داد هرگز فلسطین را تنها نخواهد گذاشت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به حملات تروریستی در افغانستان عنوان کرد: در این ایام و در ماه خدا مردم مظلوم افغانستان آماج کینه دست‌پرورده‌های استکبار جهانی قرار گرفته‌اند. استکبار و مدعیان حقوق بشر برای اوکراین سروصدا می‌کنند اما در برابر جنایت‌هایی که در افغانستان و یمن رخ می‌دهد سکوت می‌کنند و تبعیض نشان می‌دهند. حکومت افغانستان موظف است که امنیت را تأمین کند و این اصلی‌ترین وظیفه حکومت‌هاست.

صدیقی درباره ضرورت توجه به کارگران گفت: هیچ مکتبی به اندازه اسلام برای قشر کارگر احترام قائل نیست. کارگران عزیز ما در این ۴۳ سال فریب فتنه‌گران را نخورده‌اند، چون کارگران خود را صاحب انقلاب می‌دانند، لذا دولت باید در شأن کارگران برنامه‌ریزی کند و مشکلات آنها را حل کند و همچنین باید مدنظر داشت که تکریم کارگر ضروری است و دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های صنعتی و تولیدی باید به این مهم توجه کنند.

وی درباره روز معلم هم بیان کرد: کسی که معلم خیر است و درس توحید می‌دهد و دانش را افزایش می‌دهد و تعلیم عزت، استقلال، حجاب و کار و مقابله با استکبار می‌دهد از جایگاه بالایی برخوردار است، لذا آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه ما باید معلم را تکریم کنند. مشکلات معلمان باید حل شود و آموزش و پرورش و مسئولان باید به مشکلات معلمان بیشتر توجه کنند.

خطیب جمعه تهران بر ضرورت پیوند فرزندان با حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: به نظر من برای اینکه فرزندانتان با خدا بیشتر انس بگیرند آنها را به حوزه بفرستید تا با دین آشنا شوند. ما به اندازه طبیب‌ها، طلبه نداریم، لذا نیازمند طلبه‌های بیشتر هستیم و بهتر است برای خودسازی و فراگیری تعالیم دینی فرزندانتان را به حوزه اعزام کنید.

صدیقی در پایان خطبه دوم به مشکلات اقتصادی و معیشتی اشاره کرد و گفت: الحمدالله دولتی روی کار است که مشکلات مردم را می‌داند و خود رئیس جمهور هم رنج‌کشیده است. از دولت محترم می‌خواهم به مشکلات معیشتی مردم بیشتر توجه کند، زیرا این گرانی‌ها در شأن مردم ایران نیست. همچنین از دولت می‌خواهم با شبهه‌افکنی‌ها مقابله کند تا مبادا یأس و ناامیدی در مردم ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha