پوستر مسابقه و پویش «هنر، مردم و تحول» در استان مرکزی رونمایی شد
کد خبر: 4055226
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

پوستر مسابقه و پویش «هنر، مردم و تحول» در استان مرکزی رونمایی شد

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از رونمایی پوستر مسابقه و پویش هنر، مردم ، تحول «همت» با محوریت آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در استان مرکزی خبرداد.

پوستر مسابقه و پویش «هنر، مردم ، تحول»

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا حاج‌علی بیگی، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، امروز، 17 اردیبهشت، در نشست مطبوعاتی که به منظور رونمایی از پوستر مسابقه و پویش هنر، مردم و تحول «همت» که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح، 58 برنامه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: بخشی از طرح با موضوعات هنری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد برنامه‌ها این است که از ابزار هنر برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های فرهنگی اجتماعی استفاده شود. بدون تردید ابزار هنر از مؤثرترین ابزار برای کاهش معضلات اجتماعی است، متأسفانه وضعیت آسیب‌های فرهنگی در استان در برخی شاخصه‌ها مناسب نیست و می‌طلبد با کمک سایر دستگاه‌ها در این حوزه اقدامات جدی‌تر و اثرگذارتر صورت گیرد.

محمد زنده‌نام، رئیس انجمن سینمای جوان استان مرکزی، در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های این مرکز در راستای اجرای طرح مورد نظر پرداخت و اظهار کرد: انجمن سینمای جوان در راستای اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌ها ۴ طرح اصلی  ازجمله عکس، فیلمنامه و فیلم کوتاه، فیلم صد ثانیه‌ای و تولید ۵ فیلم مستند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه اعتیاد، آسیب اینترنتی، بزهکاری، طلاق از نمونه‌ آسیب‌های اجتماعی هستند که باید با دقت مورد نظر قرار گیرند، تصریح کرد: تولید هرگونه فیلم و عکس باید باید به دنبال تفکری هدفمند صورت گیرد. از سوی دیگر باید در نظر گرفت که نتیجه این پوی در معرض دید عموم شهروندن قرار گیرد.

علی شعبانی، رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان مرکزی، نیز در این نشست اظهار کرد: این انجمن در ۲ بخش پوستر، تایپو گرافی، کاریکاتور و تصویرسازی، حجم و چیدمان طرح‌هایی را برای اجرای پویش «همتم در نظر گرفته است.

شعبانی افزود: عدم مشورت، عمده‌ترین مشکلی است که منجر به خلق آسیب اجتماعی می‌شود، اگر جوانان و نوجوانان به این امر توجه لازم را داشته باشند قطعاً شاهد کاهش آسیب در حوزه‌های مختلف خواهیم بود. در این طرح به جایگاه ارزشی کودک در خانه و اجتماع نیز توجه شده است. دفاع از حقوق کودکان، تکریم مقام مادر، کاهش تولید نسل و آسیب‌های جهانی آن و حضور حیوانات به جای فرزند در خانواده از دیگر مواردی است که مورد نظر است.

رضا یونس‌فرد، نایب رئیس انجمن نمایش استان مرکزی، در ادامه این نشست از اجرای 12 گروه نمایش خیابانی در استان با محوریت آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: تاکنون ۲۵ اثر به دبیرخانه انجمن ارسال شده است که پس از گزینش نهایی برای اجرا به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند. برای کاهش آسیب‌ها از هنر نمایش درمانی به عنوان مشاوره استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انجمن نمایش قصد برگزاری جشنواره نمایش‌نامه‌های کوتاه را دارد، بیان کرد: دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف و دانشجویان بخشی ازجامعه هدف این پویش هستند. ۶گروه دانش‌آموزی نیز تاکنون برای اجرا انتخاب شده‌اند که سه گروه از اراک و سه گروه از شهرستان‌ها هستند. چندین نمایش کوتاه رادیویی و تلویزیونی نیز با محوریت کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در حال آماده‌سازی است.

انتهای پیام
captcha