امام علی(ع)؛ اولین پرچمدار بسیج سازندگی در جهان اسلام
کد خبر: 4055247
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
نماینده ولی فقیه در بوشهر بیان کرد:

امام علی(ع)؛ اولین پرچمدار بسیج سازندگی در جهان اسلام

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در جمع جهادگران بسیج سازندگی اظهار کرد: اولین پرچمدار بسیج سازندگی در جهان اسلام، حضرت امام علی (ع) بود که در مدینه نخلستان هایی بنا می‌کرد، چاه هایی حفر می‌کرد و نهرهایی را ایجاد می‌کرد و به فقرا می‌بخشید.

به گزارش ایکنا از بوشهر، همایش جهادگران فاطمی 17 اردیبهشت ماه، با حضور سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و جهادگران برگزیده بسیج سازندگی سراسر استان بوشهر در محل حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک سالروز فرمان مقام معظم رهبری جهت تشکیل سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه شغل اقسامی دارد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خدا به انسان شغل متعالی است و بعضی شغل‌ها به ضرر جامعه است.

وی ادامه داد: شغل های مثبت نیز به دو قسم است، شغل های عادی و شغل های مثبت متعالی، یعنی درجه آنها عرشی و آسمانی است مانند فعالیت در سپاه که حافظ آرمان ها و ارزشهای انقلاب و جغرافیای میهن اسلامی است و در آن مجموعه بسیج سازندگی که جدای از این خدمت به مردم به ویژه محرومین به عنوان شغل اصلی آن در قالب سپاه انقلاب اسلامی فعالیت دارد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: ویژگی برجسته شغل متعالی آن است که سراسر عبادت و ثواب است و مورد عنایت الهی و امام زمان(عج) واقع می‌شود زیرا کاری بسیار بزرگ است به جهت اینکه هم شغل مثبت است و هم متعالی به واسطه پاسداری از دین و میهن، هم خدمت به جامعه نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به اینکه دو چیز قوام عالم است، اظهار کرد: عدالت، قوام آسمان و زمین است و به این معناست که تمامی امور در جای خود باشد، هم در نظام تکوین و هم در نظام مدیریتی اساس است.

وی با ضمن بیان مورد دوم ادامه داد: احسان نیز از قوام عالم است، به معنای کار نیکی که رفع چالش از زندگی دیگران بکند و تمام ضعف‌ها و کاستی‌های اجتماعی را برطرف می‌سازد.

این کارشناس دینی با اشاره به بخشی از آیه 90 سوره نحل (ان الله یامر بالعدل و الاحسان) تصریح کرد: بسیج سازندگی هم عدالت دارد و هم احسان؛ دو کار بزرگ که منطبق برعالم خلقت است، یعنی تمامی اموری که جامعه نیازمند شایسته داشتن آن است، تأمین می‌کند.

وی همچنین با اشاره به آیه هفت سوره زلزال «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ»، گفت: این کار هم برای دنیای جامعه و آخرت شخص ارزشمند است؛ در تاریخ هیچ عملی مخفی نمی‌ماند اگر چه جسم انسان از بین می‌رود اما نام نیک برجا می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر تاکید کرد: اولین کسی که پرچمدار بسیج سازندگی در جهان اسلام شد، حضرت امیرالمومنین (ع) بود که در مدینه نخلستان هایی بنا می‌کرد، چاه هایی حفر می‌کرد و نهرهایی را ایجاد می‌کرد و به فقرا می‌بخشید لذا شما جامعه بسیج سازندگی نیز به ایشان اقتدا کنید و پیش بروید.

گفتنی است، در جریان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از جهادگران برتر استانی، هدایایی به ایشان اعطا شد.

 
خبرنگار: آتنا جعفری
انتهای پیام
captcha