برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در سلماس
کد خبر: 4055289
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در سلماس

مراسم گرامیداشت مقام معلم و قدردانی از معلمان نمونه سلماس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس برگزار شد.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در سلماسبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مراسم گرامیداشت مقام معلم و قدردانی از معلمان نمونه سلماس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ۱۷ اردیبهشت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس برگزار شد.

امام‌جمعه سلماس در این مراسم اظهار کرد: قداست کار معلمی با هیچ شغلی در این دنیا قابل مقایسه نیست و چه سعادتمند هستند معلمانی که در این پیشگاه تربیت‌کننده دانش‌آموزان ما هستند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم طباطبایی افزود: در ارزش والای کار معلمی و هدایتگری احادیث و روایات بسیاری وجود دارد اما بزرگترین آن ارسال پیامبران در نقش معلم و هدایتگر برای مردم از جانب خداوند است.

وی ادامه داد: طبق احادیث و روایات به حفظ جایگاه معلمان و گرامیداشت جایگاه آنان تاکید فراوان شده است، امروز دانش‌آموران ما حرکات و رفتار همه دست اندرکاران مدارس از همکار خدماتی تا مدیر و معاون و معلمان سایر کلاس‌ها را زیرنظر دارند و از آنان الگو می‌گیرند و به همین دلیل هم حسن رفتار و عملکرد در همه سطوح نیروی انسانی آموزس و پرورش امری لازم و ضروری است.

امام‌جمعه سلماس گفت: زحمات خالصانه‌ای که معلمان برای فرزندان ما متحمل می‌شوند باعث شده تا با وجود وضعیت نه چندان جالب حقوق و مزایای این قشر، اما حقوق‌شان و رزق و روزی‌شان برکت داشته باشد.

وی عنوان کرد: شرایطی که دشمن با هجمه‌های مختلف و استفاده از ابزارها و شگردهای متعدد سعی دارد نسل جوان و نوجوان را به سمت خود سوق دهد، نقش محوری معلمان خود را به خوبی نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: در کنار آموزش علم و عقب نماندن از کتاب‌های درسی، معلمان باید ارتباط خوبی با دانش‌آموزان جهت تقویت معنویت جوانان برقرار کنند.

وی گفت: باید فرهنگیان شاغل و بازنشسته را به هم پیوند دهیم تا کوله بار تجریبات معلمان بازنشسته همچنان در بدنه اموزش و پرورش جاری باشد.

رئیس آموزش و پرورش سلماس هم در این مراسم گفت: امروز مفتخر به حضور در جمع انسان‌هایی هستیم که خالصانه توان و ذهن و فکر خود را در راستای تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان این کشور به کار گرفته‌اند.

ایرج افراسیابی افزود: لوح سفید و ضمیر پاک دانش‌آموزان با فداکاری و تلاش و علم‌آموزی معلمان نگاشته می‌شود و همین امر مسئولیتی سنگین بر دوش جامعه نظام تعلیم و تربیت کشور است تا ارزش‌های صحیح دینی و ملی و نیز سجایای اخلاقی در نهاد پاک دانش‌آموزان پرورش یابد.

وی بیان کرد: در دوران سخت همه‌گیری کرونا معلمان با وجود ابتلا به این ویروس، سنگر تعلیم و تربیت را خالی نگذاشتند و با تمام توان در جهت آموزش و پرورش دانش‌آموزان کوشیدند و حتی بسیاری از معلمان فداکار هم جان خود را در این راه تقدیم کردند و به همین جهت قدردان زحمات این عزیزان و خانواده‌های آنان هستیم.

رئیس آموزش و پرورش سلماس اظهار کرد: در محدودیت‌های بیماری منحوس کرونا، خانواده‌ها ایمان آوردند که آموزش و پرورش کانون و نقطه اصلی تربیت در جامعه است و اگر تلاش همکاران در مدارس نباشد ، تربیت فرزندان و کودکان با چه معضلات و مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلیم و تربیت صحیح با محوریت اسلامی ایرانی سرلوحه امور آموزش و پرورش است و همه تلاش بنده و همکاران تحقق این امر است.

انتهای پیام
captcha