تحقق وحدت اسلامی با یکپارچگی نهادهای دینی دنیا در مقابله با تروریسم
کد خبر: 4055548
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
وزیر اوقاف سوریه در کنفرانس ابوظبی بیان کرد:

تحقق وحدت اسلامی با یکپارچگی نهادهای دینی دنیا در مقابله با تروریسم

وزیر اوقاف سوریه در کنفرانس وحدت اسلامی که در ابوظبی در حال برگزاری است، تأکید کرد: وحدت اسلامی تنها از طریق یکپارچگی تلاش‌های نهادهای دینی دنیا برای مقابله با تروریسم و تکفیر به دست می‌آید.

به گزارش ایکنا به نقل از العین، محمد عبدالستار، وزیر اوقاف سوریه طی نطقی در کنفرانس «وحدت اسلامی؛ مفهوم، فرصت‌ها و چالش‌ها» در ابوظبی تاکید کرد: وحدت اسلامی تنها با یکپارچگی تلاش‌های نهادهای دینی در دنیا برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم و اندیشه‌های مسمومی که سوریه در طول 10 سال گذشته از آن رنج برده است، به دست می‌آید.

وزیر سوری گفت: رابطه بین کشورهای اسلامی و وحدت تلاش‌ها می‌بایست بر اساس احترام به کشورها و ارزش‌های آن‌ها باشد.

او همچنین از دولت و ملت امارات به دلیل مواضع خود در قبال سوریه قدردانی کرد و گفت: وزارت تسامح و همزیستی امارات متحده عربی در این راستا تلاش‌های بزرگی به کار گرفته است.

علی ارباش، رئیس امور دینی ترکیه هم طی نطقی در این کنفرانس، خواستار مبارزه با گروه‌های تروریستی شد که به اصول جهانی اسلام و چهره مسلمانان آسیب می‌زنند.

او با اشاره به اینکه جهان اسلام با مشکلات خطرناک و بسیار جدی و جهانی روبه رو است، گفت: اندیشه‌های افراطی به صورت نظام‌مند جوانان جهان اسلام را احاطه کرده است که منجر به پراکندگی جوامع ما می‌شود.

این مقام ترکیه‌ای گفت: جهان ما در اثر قرار گرفتن در معرض جنگ‌ها، بحران‌های جهانی و اپیدمی‌ها یکی از سخت‌ترین دوره‌های تاریخ خود را می‌گذراند.

رئيس امور ديني تركيه، خواستار راه‌اندازي مراکز علمی ـ تحقیقاتی به منظور حل مشكلات زمانه در زير چتر اسلام شد.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس همچنین همبستگی بزرگ خود با مصر علیه عملیات تروریستی دیروز در غرب شبه جزیره سیناء در این کشور را اعلام کردند.

عبدالله بن بیه، رئیس شورای فتوای امارات، عملیات تروریستی در امارات را حادثه‌ای تأسف بار خواند و گفت: ما با مصر و مردم آن علیه تروریسم اعلام همبستگی می‌کنیم.

وی افزود: این واقعه مؤید آن است که دسته‌ای از جوانان مسلمان همچنان توسط صاحبان عقاید انحرافی ربوده می‌شوند، کسانی شعار دین سر می‌دهند اما در اعمال خود بویی از دین‌داری نبرده‌اند و مرتکب گناه می‌شوند.

این مسئول اماراتی تصریح کرد: این امر به ما هشدار می‌دهد که باید در اصلاح مفاهیم دینی و روشن شدن حقیقت پیش رویم، مسیری که وزارت اوقاف مصر و الازهر الشریف هم در پیش گرفته‌اند.

محمد مختار، وزیر اوقاف مصر نیز در نطق خود، عملیات تروریستی دیروز در سیناء را محکوم کرد و گفت: این دست اقدامات تروریستی در هر کجا محکوم و قبیح است.

امروز یکشنبه، همزمان با چهارمین سالگرد تأسیس شورای جهانی جوامع مسلمان، فعالیت‌های کنفرانس «وحدت اسلامی؛ مفهوم، فرصت‌ها و چالش‌ها» در ابوظبی آغاز شد.

این کنفرانس تحت حمایت نهیان بن مبارک آل نهیان، وزیر تسامح و همزیستی امارات متحده عربی برگزار شده است و تا فردا دوشنبه 18 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

این کنفرانس میزبان شرکت‌کنندگانی از بیش از 150 کشور از تمام مناطق جهان خواهد بود و در آن موضوع وحدت اسلامی؛ مفهوم، فرصت‌ها و چالش‌ها در مرکز نمایشگاه‌های ملی ابوظبی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

شورای جهانی جوامع مسلمان یک سازمان بین‌المللی غیردولتی است که در 8 می 2018 تأسیس شد، مقر آن در ابوظبی است و بیش از 900 سازمان و نهاد اسلامی از 142 کشور جهان را شامل می‌شود. این شورا یک نهاد تخصصی برای راهنمایی سازمان‌ها و انجمن‌های فعال در جوامع مسلمان، تجدید افکار، بهبود عملکرد و هماهنگی بین آن‌ها محسوب می‌شود.

وحدت اسلامی با یکپارچگی تلاش نهادهای دینی دنیا برای مقابله با تروریسم حاصل می‌شود/آمادهوحدت اسلامی با یکپارچگی تلاش نهادهای دینی دنیا برای مقابله با تروریسم حاصل می‌شود/آماده

انتهای پیام
captcha