اربعین یک موضوع بین‌المللی است
کد خبر: 4055579
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴

اربعین یک موضوع بین‌المللی است

رئيس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان پیش بینی کرد: اربعین امسال پنج میلیون زایر از مرزهای شلمچه و چذابه راهی شهرهای مقدس عراق شوند.

اربعین یک موضوع بین‌المللی است

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، رئيس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان امروز 18 اردیبهشت در گردهمایی فصلی مسوولان ستادهای شهرستانی توسعه و بازسازی عتبات عالیات در سرسرای گیت بوستان اهواز با بیان اینکه اربعین یک موضوع بین‌المللی است و به امکانات و نیروی زیادی نیاز دارد اظهار کرد: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس، جوانان گره گشای مشکلات جنگ تحمیلی بودند در پیاده‌روی اربعین در ۲ مرز چذابه، شلمچه و موکب‌ها باید جوانان پای کار بیایند و مسوولیت‌ها به آنان سپرده شود.

وی با اشاره به این که ستادهای بازسازی عتبات عالیات باید از هم اکنون برای موسم اربعین برنامه ریزی و تجهیزات لازم را آماده سازی کنند، افزود: البته تهیه برخی امکانات توسط موکب‌ها امکان پذیر نیست و زیرساخت‌ها را باید دولت فراهم کند.

رئیس کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان ادامه داد: طبق قانون، وزارت کشور مسوول اربعین است بنابراین باید بخش مهمی از امکانات و بودجه لازم را باید دولت فراهم کند چون از توان موکب‌های اربعین خارج است.

موسوی پیش بینی کرد: اربعین امسال پنج میلیون زایر از مرزهای شلمچه و چذابه راهی شهرهای مقدس عراق شوند.

وی افزود: برای پذیرایی از زایران اربعین در خوزستان، ۲۰ میلیون بطری آب معدنی، اسکان و تغذیه زایران به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است که باید دولت برای تامین این اعتبار کمک کند.

انتهای پیام
captcha