ظرفیت بالای بقاع متبرکه مازندران در رویداد بین‌المللی کشور‌های عضو اکو
کد خبر: 4055718
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

ظرفیت بالای بقاع متبرکه مازندران در رویداد بین‌المللی کشور‌های عضو اکو

استاندار مازندران گفت: ظرفیت بقاع، امامزادگان، موزه بین‌المللی ساری می‌تواند مقصد ارزشی شیعیان جهان و رویداد بین‌المللی کشور‌های عضو اکو قرار گیرد.

محمود حسینی‌پور، استاندار مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، شامگاه دیروز، ۱۸ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری که با حضور همه رسانه‌ها به مناسبت افتتاح رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» در روز‌های ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در ساری، گفت: فلسفه وجودی اکو از بدو تأسیس فعالیت اقتصادی بود که تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این رویداد به گردشگری استان مازندران توجه شد و این صنعت یکی از موضوعات پیشرفت استان است، افزود: برنامه اقتصادی نیازمند ثبات مدیریتی است، اما میانگین ماندگاری مدیر ارشد استان، دو سال بود و این موجب شد برنامه‌های مدیران به درستی پیگیری نشود.

حسینی‌پور با بیان اینکه اولین حکومت علوی در کشور در مازندران استقرار یافت، اظهار کرد: ظرفیت بقاع، امامزادگان، موزه بین‌المللی ساری و قدمت تاریخی و دینی استان می‌تواند مقصد ارزشی شیعیان جهان و رویداد بین‌المللی کشور‌های عضو اکو قرار گیرد.

حسینی‌پور گفت: جهت‌گیری دولت مردمی و مدیریت عالی اجرایی استان هدف اصلی خود را تمرکز بر رشد فعالیت اقتصادی استان همراه با جذب سرمایه‌های بین‌المللی قرار داده و این استان دارای رتبه اول تا پنجم در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک و ژئونومیک استان افزود: جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین اقتصادی‌ترین مسیر برای کسور‌های آسیای میانه به آب‌های آزاد است و چنانچه این مهم تحقق یابد سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان عواید خواهد داشت. کشور‌های اکو در تلاش هستند که به یک تفاهمنامه همکاری برسند تا کنون این کشور‌ها به یک سند قرارادی نرسیدند. اما این اجلاس می‌تواند روابط این کشور‌ها را تصریح کند.

حسینی‌پور افزود: هنوز در بسیاری از اماکن کوهستانی مازندران که می‌تواند مقصد گردشگری باشد زیر ساخت مهیا نیست و اولویت ما در حوزه گردشگری ایجاد زیر ساخت است و بحث صدور مجوز یکی از مواردی است که باید تدارک دیده شود.

استاندار کشاورزی را اولویت اول استان دانست و گفت: یک آزاد راه برای استان مازندران تدارک دیده شد که هنوز پروژه نیمه تمام است و اتمام این آزادراه جزو اولویت استان و مورد توجه رئیس‌جمهور است. مازندران ۴۷۰ کیلومتر مرز آبی دارد، ولی حتی یک کشتی مسافری ندارد و قرار شد پنج کشتی برای تردد مسافر خریداری شود.

وی افزود: در تعطیلات اخیر ۲۰ میلیون گردشگر و مسافر در استان داشتیم و مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان در این ایام عید کارت کشیدند، اما چون دستگاه پوز بسیاری از مراکز خدماتی از تهران است مبالغ در بانک‌های تهران واریز می‌شود و استان عایدی از این بابت ندارد؛ لذا برنامه‌ریزی برای حل این مسئله انجام شد.

حسینی‌پور گفت: این رویداد توسط وزارت گردشگری مدیرت شده و اساس کار در اختیار وزارت گردشگری بود و استان مازندران اختیاری در حوزه محتوا نداشت. شش ماه برای اجلاس اصلی رویداد فرصت است و نشست‌هایی را با عنوان فرصت‌های اقتصادی در استان با سفرای عضو اکو برگزار خواهیم کرد و در این راستا بسته‌هایی اقتصادی تهیه شد که در آن فرصت‎های اقتصادی استان ارائه شده است.

در ادامه نوبخت، فرماندار ساری و دبیر رویداد گردشگری ۲۰۲۲ گفت: توسعه پایدار یکی از اهداف این رویداد است و ساری دریچه این توسعه است.

وی با بیان اینکه نشست‌های مختلفی با نخبگان شهر داشتیم و نکات مختلفی را در این حوزه احصا کردیم، افزود: از افتتاحیه تا اختتامیه این رویداد برنامه‌های مختلف داریم و معرفی استان مازندران و شناساندن ظرفیت استان جزو دستاورد‌های این رویداد خواهد بود.

فرماندار ساری بیان کرد: این رویداد می‌تواند در افزایش نشاط اجتماعی و کم شدن شکاف دولت و ملت و ایجاد همدلی همگرایی کمک کند و برای استان دستاورد‌های دراز مدت اقتصادی نیز خواهد داشت.

لازم به ذکر است: افتتاحیه رویداد ساری ۲۰۲۲ در روز‌های ۱۹ و ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور سفرای عضو اکو با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha