سلاح مقاومت در خدمت امنیت و رفاه لبنان است
کد خبر: 4055844
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
سیدحسن نصرالله بیان کرد:

سلاح مقاومت در خدمت امنیت و رفاه لبنان است

رهبر حزب‌الله لبنان در تجمع انتخاباتی این حزب در شهر صور، با دعوت مردم به شرکت در انتخابات، سلاح مقاومت را در خدمت امنیت و رفاه لبنان دانست.

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله در شهر صور

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، این تجمع انتخاباتی به همت طرفداران حزب‌الله لبنان و تحت شعار «می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم» در ورزشگاه «الآثار» روبروی مجتمع امام حسین (ع) شهر صور برگزار می‌شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود از حاضران در نبطیه، صور و کسانی که از روستاهای جبل عامل و همه شهرها و روستاها به این تجمع انتخاباتی آمدند تا صمیمیت، وفاداری، اخلاص، حضور بزرگ، مقاومت و یاری خود به حزب‌الله را نشان دهند، تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از نیروهای سیاسی لبنان بر سلاح مقاومت به عنوان موضوعی مهم در مبارزات انتخاباتی تأکید دارند و به نگرانی‌های مردم در مورد سرمایه سپرده‌گذاران و غیره توجه نمی‌کنند. لبنانی‌ها باید بدانند کسانی که امروز خواستار خلع سلاح مقاومت و خلع سلاح حزب‌الله و متحدانش هستند، آنچه را که جنوب تجربه کرده و رنج‌هایی را که مردم جنوب از رژیم موقت صهیونیستی متحمل شدند، نادیده می‌گیرند.

نصرالله افزود: زمانی که نبیه بری، رئیس پارلمان خواستار گفتگو شد و ما دعوت را پذیرفتیم و هنگامی که سخن از راهبرد دفاعی به میان آمد، یکی از آن‌ها گفت که «اسرائیل» به لبنان حمله نکرده است.

وی بیان کرد: در چنین روزهایی در سال 48، دشمن صهیونیستی وارد روستاهای جنوبی شد، به اراضی دست‌اندازی کرد و مردم را به وحشت انداخت.

رهبر حزب الله لبنان افزود: سيد عبدالحسين شرف‌الدین در آن زمان پيامی به رئیس‌جمهور لبنان ارسال کرد که از مردم جنوب محافظت كند تا آواره نشوند و جنوب به فلسطينی دیگر تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه درد و رنج مردم جنوب از زمان اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی آغاز شد، تأکید کرد: برخی «اسرائیل» را دشمن نمی‌دانند، حال آنکه این رژیم به آب و گاز لبنان چشم دارد.

نصرالله بیان کرد: یکی از سیاستمداران در جلسه‌ای که در سال ۲۰۰۶ برگزار شده بود، گفت که اسرائیل به لبنان حمله نکرده است و تهدیدی برای لبنان نبوده و مشکلی با آن نداشته است. این فرد یا نادان است یا خود را به نادانی زده است.

وی به نقش امام موسی صدر در تأسیس مقاومت و برنامه‌ریزی برای مقابله با دشمن صهیونیستی پرداخت و به سخنان وی درباره اهمیت مقاومت و جهاد مسلحانه و همچنین اهمیت قدس و ارتباط آن با عزت و شرف مسلمانان و مسیحیان اشاره کرد.

به گفته نصرالله، امام موسی صدر، تعلیم استفاده از سلاح را وظیفه‌ای مانند فراگیری نماز و داشتن آن را فریضه‌ای مانند کسب قرآن می‌داند و تأکید می‌کرد که دفاع از خود و عزت جزئی از شخصیت انسان است و نیازی به اجازه دولت ندارد، او اولین کسی بود که خواستار حذف «اسرائیل» شد.

وی تصریح کرد: علما و رهبران ما نخست برای دفاع از خود، خواهان همراهی دولت و مبارزه زیر پرچم آن را بودند ، اما دول به جنوب و مردم آن پشت می‌کرد. امروز کسانی که خواستار انحلال مقاومت هستند، تمام دستاوردهای ملی و بزرگ‌ترین دستاوردهای ما در تاریخ لبنان را که آزادسازی تمام سرزمین‌های اشغالی لبنان است، نادیده گرفته و انکار می‌کنند.

به گفته رهبر حزب الله لبنان، این مقاومت و گروه‌های آن بود که تمام سرزمین‌های اشغالی لبنان را آزاد و اسرا را با عزت و شرافت آزاد کرد.

وی با بیان اینکه مقاومت با آزادسازی لبنان تصویر «اسرائیل» بزرگ و شکست‌ناپذیر را در هم شکست، اظهار کرد: وقتی دشمن نمی‌تواند در لبنان که در میان کشورهای منطقه ضعیف‌ترین است باقی بماند، چگونه می‌تواند سوریه و مصر را اشغال کند؟ مقاومت، اعتمادبه‌نفس و ایمان به توانایی آزادی را به لبنان و کشورهای منطقه بازگرداند و این کار را با تقدیم خون فرزندان خود انجام داد.

وی بیان کرد: مقاومت در حال حاضر به انجام کاری مهم‌تر از آزادسازی لبنان مشغول است و این کار محافظت از کل لبنان در برابر طمع و تجاوز اسرائیل است.

نصرالله تأکید کرد: اگر طبق خواسته آن‌ها مردم مقاومت را رها کنند و مقاومت نیز سلاح خود را کنار بگذارد، چه کسی از مردم محافظت خواهد کرد؟

وی در ادامه افزود: کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند، وقتی درباره جایگزین سلاح مقاومت از آن‌ها سوال می‌شود، جایگزینی پیشنهاد نمی‌کنند و تنها خواهان تحویل دادن به دولت هستند، در حالی که ما سال‌هاست راهبرد دفاعی خود را ارائه کرده‌ایم.

رهبر حزب الله لبنان ابراز کرد: در جریان گفتگو، وقتی راهبرد دفاعی ارائه شد و نبیه بری از آن‌ها خواست تا به آن پاسخ دهند، آن‌ها خواستار تعویق جلسه شدند و از آن زمان تاکنون پاسخی نداده‌اند. هنگامی که میشل عون، رئیس جمهور خواستار گفتگو بر سر مواردی از جمله استراتژی دفاعی شد، افرادی که خواهان خلع سلاح بودند، این گفت‌وگوها را تحریم کردند.

وی تأکید کرد: ما حاضریم در مورد راهبرد دفاع ملی بحث و تبادل نظر کنیم، چرا که استدلال خود را داریم، اما افرادی که از گفت‌وگو گریزان هستند، در موقعیتی ضعیف قرار دارند. کسانی که خواهان خلع سلاح مقاومت هستند، چه بدانند و چه ندانند، می‌خواهند لبنان از طریق زمین، دریا و هوا در معرض حمله دشمن قرار گیرد.

نصرالله در ادامه گفت: آیا هواپیماهای دشمن امروز جرأت بمباران لبنان را دارند؟ چرا نمی‌توانند؟ آیا قطعنامه‌های شورای امنیت و جامعه جهانی مانع است؟ حال آنکه فقط مقاومت جلوی دشمن را می‌گیرد، اما طرفداران خلع سلاح به دنبال آن هستند که لبنان نقطه قوت خود را از دست بدهد.

وی تصریح کرد: من به دولت لبنان می‌گویم شما یک فرصت طلایی دارید و بعد از بحران اوکراین، اروپا به دنبال منابع مختلف است و ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

نصرالله ادامه داد: من به دولت و مردم لبنان می‌گویم که شما یک مقاومت قوی دارید که می‌تواند به دشمنی که در مناطق مورد مناقشه حفاری می‌کند، بگوید که اگر شما از از حفاری توسط لبنان جلوگیری کنید، ما هم مانع حفاری شما خواهیم شد و اگر حزب‌الله بیانیه‌ای صادر کند، هیچ شرکتی جرأت نمی‌کند به مناطق مورد مناقشه بیاید. لبنان برای استخراج ثروت خود از گاز و نفت به چه چیزی متکی است؟ به حق؟ در این زمانی اگر قدرتی نباشد حق نیز گرفته نمی‌شود.

به گفته وی، آمریکا علاقه خود را به تعیین مرزها و مذاکره نشان داده است، نه به خاطر نگرانی از لبنان، بلکه به این دلیل که می‌دانند مقاومتی در لبنان وجود دارد که قادر به مقابله با «اسرائیل» است و می‌خواهند منافع رژیم صهیونیستی را حفظ کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند، می‌خواهند به آمریکایی‌ها اعتبار بدهند، اما آیا آمریکا تنها با این اقدام راضی می‌شود؟ خیر بلکه از شما می‌خواهند که «اسرائیل» را به رسمیت بشناسید، روابط خود را با آن عادی‌سازی کنید و فلسطینی‌ها را در لبنان اسکان دهید.

وی افزود: برخی می‌گویند خلع سلاح مقاومت بحران اقتصادی ما را حل می‌کند و برای استدلال بپذیریم که اسلحه خود را تحویل دادیم و به مطالبات تن دادیم، چگونه بحران را حل خواهیم کرد؟ آیا مصر، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین که با صهیونیست‌ها روابط عادی دارند، در رفاه اقتصادی زندگی می کنند؟

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: هدف در جنگ تموز از بین بردن مقاومت بود و این خواسته‌ها، امروز در مبارزات انتخاباتی مطرح می‌شود، به‌عبارتی‌ دیگر این انتخابات جنگ تموز سیاسی است.

وی تصریح کرد: ای مردم جنوب لبنان، شما که در جنگ تموز نظامی با استواری و شجاعت خود دشمن را شکست دادید، امروز در تمام حوزه‌های انتخاباتی منتظر شما هستیم تا با صداقت و وفاداری خود در جنگ تموز سیاسی نیز پیروز شوید.

به گفته وی، برخی می‌گویند به خاطر بحران اقتصادی به مقاومت رأی نمی دهند و ما می‌گوییم مقاومت تضمین می‌کند که برای حل بحران، نفت و گاز از آب‌های سرزمینی استخراج شود.

نصرالله گفت: امروز شما را به ایستادن در کنار مقاومت و متحدانش دعوت می‌کنم، این مقاومت از آن امام شرف‌الدین، امام موسی صدر، سید فضل الله و شیخ شمس‌الدین است و حاصل خون‌های بسیاری از شهدا، فداکاری مجروحان و تحمل شکنجه از سوی اسیران است. این مقاومت، مقاومتی از آن همه مردم لبنان است و نمی‌توان تصور کرد که مردم مقاومت خود را رها کنند. هر که می‌خواهد لبنان را حفظ و از آن دفاع کند، ثروت نفتی این کشور استخراج شود و از آب‌های لبنان محافظت شود، به مقاومت و متحدان آن رأی بدهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره مانور اخیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: همانطور که در روز قدس گفتم ما از مقاومت خواسته‌ایم که آمادگی خود را بالا ببرد، ما به دشمن می‌گوییم هر اشتباهی در قبال لبنان صورت بگیرد، از مقابله با آن دریغ نمی‌کنیم؛ ما از مانور و حضور شما هراسی نداریم و این ما هستیم که 20 سال پیش گفتیم شما از خانه عنکبوت ضعیف‌ترید.

وی در پایان تأکید کرد: ای مردم شریف میعاد ما با شما در 15 ماه مه [در پای صندوق‌های رأی] است.

انتهای پیام
captcha