عزم جدی بازرسی استان کرمان در مبارزه با فساد
کد خبر: 4056928
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

عزم جدی بازرسی استان کرمان در مبارزه با فساد

بازرس کل استان کرمان گفت: با قاطعیت در برابر پرونده‌های فساد ایستاده‌ایم و از حقوق مردم و اموال عمومی دفاع و با مفسدین با شدت برخورد می‌کنیم.

احمد آبیار بازرس کل استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان‌، احمد آبیار، بازرس کل استان کرمان امروز، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از رسانه‌های استان در امر مبارزه با فساد، بیان کرد: از وظایف اصلی سازمان بازرسی، هدایت و همراهی با مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرای وظایف خود به بهترین وجه است.

وی با اشاره به تعامل خوب بین دستگاه‌های اجرایی استان و سازمان بازرسی، گفت: ما هدایت دستگاه‌ها را برعهده داریم و در وضعیت فعلی که شعار اصلی دولت سیزدهم مبارزه با فساد است، قوه قضاییه و سازمان بازرسی در کنار دولت قرار دارد و از سیاست‌های آن حمایت می‌کند.

بازرس کل استان، اقدام دولت در اصلاح یارانه‌ها را اقدامی شجاعانه دانست و گفت: افرادی که منافعشان با این اصلاح قطع شده است به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند اما به نتیجه نخواهند رسید.

آبیار به وجود فساد در واردات و توزیع کالاهای اساسی در کشور و کشف آن توسط بازرسان و نیروهای نظامی و اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: اصل دیگری که سازمان بازرسی پیگیری می‌کند در خصوص شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که کارگروه آن تشکیل و برای کاهش مشکلات این شرکت‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی برخورد جدی و قاطع با افراد مفسد ادارات را از دیگر اصول سازمان بازرسی دانست و گفت: در دو سال گذشته و دوران شیوع کرونا عملکرد سازمان بازرسی نه تنها کاهش نیافت بلکه با وجود نیروهای کم، تعداد ۵۰۰ بازرسی انجام و ۲۰۰ نفر از کسانی که کسب مال نامشروع کرده و دزد اموال عمومی بودند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

بازرس کل استان با بیان اینکه کشف فساد در ادارات با کمک و حمایت مدیران پاکدست، حراست ادارات و گزارشات مردمی اتفاق افتاده است، افزود: اقدامات بازرسی استان در دو سال گذشته در کشور بی‌نظیر بود. در سال‌های اخیر تحول خوبی در رویکرد مردم استان به وجود آمده است و بسیاری از اطلاعاتی که گرفته می‌شود از طریق گزارشات مردمی است که از طریق سامانه رسیدگی به شکایات و سامانه ۱۳۶(گزارشگران فساد) واصل می‌شود و حجم این اطلاعات ارائه شده توسط مردم قابل توجه بوده است.

آبیار با تأکید بر اینکه قاطعانه در برابر فساد ایستاده‌ایم زیرا عملکرد ما مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد، افزود: اگر مبارزه با فساد همه جانبه نباشد به هدف نخواهیم رسید و در این راستا مصونیت قضایی برای هیچکس وجود ندارد.

وی با اشاره به مطالبه استان مبنی‌بر انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ اقتصادی به خود استان کرمان، گفت: یکی از جاهایی که هیئت بازرسی مستقر است شهرداری‌ها هستند و سازمان بازرسی نحوه جذب را بررسی می‌کند.

بازرس کل استان به بحث زمین‌خواری و مقابله جدی با آن در استان نیز اشاره کرد و افزود: در راستای مبارزه با فساد جوسازی‌هایی علیه سازمان بازرسی استان ایجاد شد اما این جوسازی‌ها ما را سست نمی‌کند و با قاطعیت در برابر اینگونه پرونده‌ها می‌ایستم و از حقوق مردم و اموال عمومی دفاع و با مفسدین با شدت برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha