بایدها و نبایدهای جهاد تبیین
کد خبر: 4057467
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

بایدها و نبایدهای جهاد تبیین

در نشست علمی حوزه علمیه ام ابیها(س) تفت، «بایدها و نبایدهای جهاد تبیین» با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین شعبان‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

بایدها و نبایدهای جهاد تبیینبه گزارش ایکنا از یزد، نشست علمی با موضوع «بایدها و نبایدهای جهاد تبیین»، 26 اردیبهشت ماه با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین شعبان‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه ویژه طلاب حوزه علمیه ام ابیها(س) تفت برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد حسین شعبان‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه در این نشست گفت: یکی از بایدهای جهاد تبیین این است که، تبیین به اندازه‌ای باید صورت گیرد که منتهی به تبیین شود. با پرتاب کردن پیام‌های به ظاهر بصیرت افزا، نباید انتظار نتیجه مطلوب را داشته باشیم. شناخت مخاطب مهم است و باید بر اساس ذائقه و باورهای او قدم به قدم مسیر رسیدن به تبیین و روشن شدن حقیقت برای او را طی کرد.

وی افزود: جهاد تبیین وظیفه‌ای همگانی است. بدیهی است سطوح مختلفی از این مجاهدت‌ها متصوّر است. اینکه بگوییم باید پژوهش‌های بزرگی داشته باشیم تا تبیین به نتیجه برسد، برای خواص لازم، ولی برای عموم، مانع است. هر کسی که می‌تواند باید وارد این عرصه شود.

شعبان زاده بیان کرد: در این جهاد مقدس، هر کسی هر خوبی و نقطه‌ امیدی را که می‌بیند هر چند کوچک، باید با ادبیات و فهم خودش آن را بیان کند. این تقریباً همان تکلیف عمومی تبلیغ در جامعه‌ اسلامی است. همه باید قانع شوند که این نکات امیدآفرین را باید ببینند و ببینانند؛ در هر جمعی که مؤثر هستند.

وی ادامه داد: مشکل اساسی آن است که به دلیل محاصره تبلیغاتی دشمن، بسیاری از رویدادهای خوب و امیدآفرین و حماسه‌آمیز که در هر لحظه در جای‌جای ایران اسلامی در حال روی‌دادن است، دیده نمی‌شود و دستگاه تحلیلی عموم مردم با رویدادهای منفی و ضعف‌هایی که توسط رسانه‌های دشمن ضریب داده می‌شوند به تحلیل می‌پردازند. افزون بر آن این حجم وسیع اخبار منفی، جایی برای امید و انگیزه باقی نمی‌گذارد.

شعبان زاده گفت: در جهاد تبیین و نهضت روشنگری اخلاقی عمل کنید و از دشنام، فریب و تهمت و دروغ باید دوری کرد که این موضوع از تأکیدات مقام معظم رهبری است و حقایق را با منطق و عقلانیت و عواطف انسانی باید بیان کرد.

انتهای پیام
captcha