برگزاری ۲۸۰۰ جلسه تفسیر قرآن در بقاع امامزادگان
کد خبر: 4057515
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

برگزاری ۲۸۰۰ جلسه تفسیر قرآن در بقاع امامزادگان

دو هزار و ۸۶۹ جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور ۵۶ مفسر از مجمع عالی تفسیر در بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ برگزار شده است؛

به گزارش ایکنا، به نقل سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارش نهایی طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ به تشریح جزئیاتی از اجرای طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ در ماه مبارک رمضان پرداخت.

معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان با ارائه گزارش نهایی طرح، اعلام کرد: این طرح از ۱۴ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت ماه مصادف با ماه مبارک رمضان در دو هزار و ۱۷۵ بقعه متبرکه و امامزاده با هدف تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان اجرا شد.

در این گزارش، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن کریم در جامعه، ترویج موضوع تفسیر قرآن کریم با حضور اساتید تفسیر در بقاع متبرکه و همچنین اجرای دقیق نیات واقفین خیراندیش و استفاده از ظرفیت خیرین از دیگر اهداف طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ عنوان شده است.

بر اساس اعلام معاونت فرهنگی سازمان اوقاف، دو هزار و ۸۶۹ جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور ۵۶ مفسر از مجمع عالی تفسیر در بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ برگزار شده است؛ همچنین هزار و ۵۸۵ مبلغ به‌صورت اعزامی و بومی در این طرح به فعالیت‌های تبلیغی پرداخته‌اند.

بنا بر این گزارش یک هزار و ۱۶۸ بقعه متبرکه مجری مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم، ۸۰۸ بقعه متبرکه مجری مراسم «خدیجه مادر امت»، یک هزار و ۸۲ بقعه متبرکه مجری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، ۲ هزار و ۶ بقعه متبرکه مجری مراسم شب‌های قدر و شهادت حضرت علی(ع) و یک هزار و ۱۶ بقعه متبرکه مجری نماز عید فطر بوده‌اند. همچنین ۴۱ وقف جدید در طول طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
captcha