مسجدی در فرانسه پس از 5 ماه بازگشایی شد
کد خبر: 4057682
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

مسجدی در فرانسه پس از 5 ماه بازگشایی شد

مسجد شهر بووه فرانسه که به ادعای دولت فرانسه مبنی بر ایراد خطبه‌های افراطی تعطیل شده بود پس از پنج ماه تحت شروط تعیین شده بازگشایی شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از یورو نیوز، مسجد شهر بووه در شمال فرانسه پنج ماه پیش به دنبال اینکه جرالد درمانین، وزیر کشور فرانسه مدعی شده بود که در مسجد خطبه‌های افراطی و مغایر با ارزش‌های فرانسوی ایراد می‌شود، تعطیل شده بود.

اما حالا رئیس دادگاه اداری بخش آمین در شمال فرانسه دستور داده که مسجد به‌طور موقت بازگشایی شود به گفته او امام جماعت مسجد برکنار و انتشار خطبه‌های مسجد در شبکه‌های اجتماعی متوقف شده و شیوه کار مسجد اصلاح شده است.

این مسجد در شهر بووه با 50 هزار نفر جمعیت واقع در یکصد کیلومتری شمال پایتخت فرانسه روزانه میزبان بیش از 400 نمازگزار بود که در اواخر دسامبر(آذر ماه) طبق حکم صادر شده در شهر واز به بهانه اینکه ادی لوکوک، امام جماعت آنجا خطبه‌های افراطی در آنجا ایراد می‌کرده است، تعطیل شد.

در این حکم آمده بود که خطبه‌های ایراد شده در مسجد دعوت به جهاد و نفرت به ویژه علیه یهودیان، مسیحیان یا همجنس‍‌گرایان می‌کند.

جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه پانزده روز پیش در گفت‌وگو با سی نیوز گفته بود که این مسجد به مبارزه با مسیحیان، همجنس‌گرایان و یهودیان دعوت می‌کرده است.

وکلای انجمن که مسجد را اداره می‌کنند ضمن استقبال از بازگشایی مسجد از به تأخیر افتادن چندین باره این تصمیم ابراز تأسف کردند.

انتهای پیام
captcha