حجت‌الاسلام حسنی با شهامت خود وحدت را به جامعه هدیه کرد
کد خبر: 4058243
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸

حجت‌الاسلام حسنی با شهامت خود وحدت را به جامعه هدیه کرد

پژوهشگر علوم قرآنی و کارشناس دینی گفت: حجت‌الاسلام حسنی با شهامت و شجاعت خود وحدت را به جامعه هدیه کرد که در نوع خود نمونه است و همه ما باید با چنگ زدن به ولایت به حرکت انقلاب اسلامی در این مسیر صحیح کمک کنیم.

 حجت‌الاسلام محمد کفیلویی، پژوهشگر علوم قرآنی و کارشناس دینیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد کفیلویی، پژوهشگر علوم قرآنی و کارشناس دینی 29 اردیبهشت در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی اظهار کرد: این روزها سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) است که حتی اسلام آوردنش را هم با جهاد و مبارزه با بت پرستی و کفر جهل شروع کرد و جهاد تبیین تعبد به حقیقت در تمامی قلمروها مبنایی بوده که مسئولیت، حرکت‌ و بصیریت‌آفرین است و نیروهای ولایی انقلاب اسلامی را ساماندهی می‌کند و لازمه نیل به سعادت است.

وی ادامه داد: اگر جهاد تبیین را درست معنا کنیم مصداق بارزش حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین حسنی است که هم قبل، هم حین و هم بعد از انقلاب، جانانه برای امنیت ارومیه و آذربایجان‌غربی جنگید و جایگاه ولایت را تبیین و خود نیز با تبعیت از ولایت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آن را معنا کرد.

پژوهشگر علوم قرآنی و کارشناس دینی تصریح کرد: حجت‌الاسلام حسنی با شهامت و شجاعت خود وحدت را به جامعه هدیه کرد که در نوع خود نمونه است و همه ما باید با چنگ زدن به ولایت به حرکت انقلاب اسلامی در این مسیر صحیح کمک کنیم.

وی افزود: مسیر در عین سختی و سربالایی افتخارآمیز است و ولایت‌مدارها همچون حاج آقا حسنی پشت‌سر رهبری راه را ادامه می‌دهند و نیروهای مسلح با تقویت بنیه نظامی و دفاعی دشمن را ناامید می‌کنند و مقاومتی که جمهوری اسلامی در منطقه راه انداخته با تمام قدرت و امادگی می‌تازد و انقلاب اسلامی، انقلاب یمن را نیز پی‌ریزی کرده و زمینه ساز ظهور خواهد بود.

مسئولان کشور باید در حوزه جنگ شناختی وارد میدان شوند

امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم اظهار کرد: ایران سوم خرداد، مناسبت و شهیدان آن روز محدود به تاریخ و محدوده جغرافیای خاصی نبود و باید یاد و نام آن همیشه زنده بماند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی خط بطلانی بر سلطه جهانی بود و بنابراین دشمن برای ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی همه اختلاف نظرها را کنار گذاشت و اتحاد شومی علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل داد و برای خلع سلاح انقلاب و از بین بردن زیرساخت‌ها و تحریف آن همه امکانات خود را به کار گرفت و برای این امر از جنگ سخت، نیمه سخت، نرم و شناختی استفاده کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سوم خرداد روز تجلی اراده خداوند بر غلبه جبهه اسلام بر کفر و حاکمیت مستضعفین بر مستکبرین بود و تمام جبهه کفر هر چه در توان داشت در اختیار رژیم بعث گذاشته بود و علی‌رغم همه این‌ها، اراده خداوند بر دشمن غالب شد و خاک جمهوری اسلامی به آغوش ملت برگشت.

وی ادامه داد: دشمن هیچ وقت محدود به نوع خاص توطئه نیست و فرمایش حکمت آمیز امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب که فرمود:« دشمن لحظه‌ای از توطئه علیه جمهوری اسلامی ساکت نمی‌شود و از هر شکست خود تجربه‌ای می‌آموزد و کارش را ادامه می‌دهد و از اول انقلاب ما هم شاهد این مسئله بودیم.

امیر سرتیپ حاجیلو تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز در حوزه دفاعی و جنگ‌افزار و ساختار نظامی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و نمونه آن مقابله با توطئه‌های دشمن در طول این 43 سال در منطقه بوده و امروز که دولت دست به جراحی اقتصادی زده دشمن به تکاپو افتاده است اما از این برهه هم ملت عبور خواهند کرد و نشان خواهند داد توطئه‌های دشمن هیج تاثیری در اراده مردم ندارد.

وی گفت: رهبر انقلاب جهاد تبیین در مقابله با جنگ شناختی، تبلیغاتی و اطلاعاتی و عملیات روانی دشمن ابلاغ کردند و دشمن به دنبال اعتمادزدایی، مشروعیت‌زدایی از انقلاب است و می‌خواهد هویت و فرهنگ یک کشور را بین ببرد و میدان این جنگ اذهان جوانان است و باید مسئولان در حوزه جنگ شناختی وارد میدان شوند.

از خانواده شهدا در روز سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی تجلیل خواهد شد

مهدی فعال، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی در این مراسم اظهار کرد: آذربایجان‌غربی ۸۷ جانباز و آزاده در عملیات بیت‌المقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، تکریم و گرامیداشت مجاهد نستوه حجت‌الاسلام حسنی از وظایف اصلی ما است و آذربایجان‌غربی، استانی با شرایط خاص و ویژه از اولین روز پیروی انقلاب و شکل‌گیری انقلاب تلاش کرده و کوشیده تا به وظایف خود عمل کند.

وی افزود: مجهادت‌هایی ک در ۴۳ سال انجام گرفته و در آستانه سفر ریاست جمهوری امیدواریم ازهمین فرصت مغتنم استفاده کرده و مسئولان باید با تلاش جهادی و الگو پذیری از ایثارگران به وظایف خود عمل کنند و برای روز سوم خرداد برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

فعال بیان کرد: تجدید میثاق با شهدا، ویژه برنامه برای تجلیل از خانواده شهدای مقاومت و ایثار در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه، ویژه مراسم صبحگاه مشترک ومسابقات فرهنگی و ورزشی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha