تلالو حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر جاودانه است
کد خبر: 4058851
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

تلالو حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر جاودانه است

دادستان کل کشور با اشاره به سوم خرداد و حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر که تلالو آن جاودانه است، گفت: بسیاری از جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس سینه سپر کردند و در برابر تهاجم دشمن ایستادند که هرگز از تاریخ پاک نخواهد شد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور امروز در اجلاسیه شهدای حقوق‌دان غرب کشور که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه برخی از خصوصیات مثبت بین مردم در سراسر کشور مشترک و همگانی است، اما برخی از خصوصیات در برخی استان‌ها و مناطق برجسته‌تر است، اظهار کرد: منطقه غرب کشور از یک حساسیت و امتیاز خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تلالو حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر جاودانه است، گفت: شهدا همچون ستارگانی درخشان روشنگر راه ما در طول تاریخ بوده و خواهند بود.

حجت‌الاسلام منتظری به آیه ۱۰۰ سوره توبه «وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا ۚ ذَٰلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ» اشاره و بیان کرد: در این آیه به مهاجرین و انصار اشاره شده که در پذیرش دین و نصرت اسلام و قرآن قدم به میدان گذاشتند، اما برخی از مفسرین منظور این آیه را عده محدودی دانستند که همراه پیامبر(ص) از مکه به مدینه هجرت کردند یا در مدینه به ایشان پیوستند، اما صاحب تفسیر المیزان منظور آیه را برای تمام امت اسلامی و همه افرادی که در نقطه و زمانی به میدان آمدند و جزء کسانی هستند که خدا از آنان راضی است.

دادستان کل کشور گفت: منطقه غرب نخستین منطقه مورد تهاجم صدام و استکبار جهانی بود و مردم استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان و آذربایجان غربی در میدان نبرد حماسه آفریدند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بسیاری از جوانان سینه سپر کردند و در برابر تهاجم دشمن ایستادند، افزود: حماسه‌هایی که مردم آفریدند هرگز از تاریخ کشور پاک نخواهد شد.

حجت‌الاسلام منتظری یادآور شد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی استکبار هر آنچه در دست داشت به کار گرفت و نظام اسلامی هزینه بسیاری داد، اما این ارزش را داشت که سبب بقای دین شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بسیاری برای صیانت از دستاورد‌های انقلاب شده و در طول ۴۴ سال فراز و نشیب‌های فراوانی بر کشور تحمیل شد، اما هدایت‌گری امام راحل در دهه اول و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب در طول این چند سال توانست انقلاب را از این گردنه‌ها عبور دهد.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهید به وظیفه و تکلیف ملی و مذهبی و اعتقادات خود عمل کنید باید بصیرت و روشنگری داشته باشید و متناسب با جنگ دشمن به مقابله برخیزید.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه ما باید دشمن را بشناسیم و خود را برای مقابله با برنامه‌های آن آماده کنیم، گفت: امروز وظیفه ما سنگین است چرا که دشمنان تلاش می‌کنند با هر وسیله‌ای و از هر راهی برای ضربه‌زدن استفاده کنند و راه مقابله و مانع آن بصیرت و آگاهی ملت است.

انتهای پیام
captcha