جلسه «بازخوانی و تبیین رساله حقوق امام سجاد(ع)» در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4059034
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

جلسه «بازخوانی و تبیین رساله حقوق امام سجاد(ع)» در گلستان برگزار شد

سلسله جلسات گفت‌وگوی قرآنی با موضوع «تبیین و بازخوانی رساله حقوق امام سجاد(ع)» با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و مدیران روز گذشته، یکم خرداد در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی‌ گلستان برگزار شد.

ازخوانی رساله حقوق امام سجاد توسط حجت الاسلام امیرکاوه کارشناس ارتباطات و رسانه در جهاد دانشگاهیبه گزارش ایکنا از گلستان، سلسله جلسات گفت‌وگوی قرآنی با موضوع «تبیین و بازخوانی رساله حقوق امام سجاد(ع)» با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و مدیران روز گذشته، یکم خرداد در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی‌ گلستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حنیف امیرکاوه، کارشناس ارشد ارتباطات و رسانه در گلستان در این جلسه، گفت: دوران امام سجاد در خفقان شدید حکومتی سپری شد و ایشان هیچ‌گونه ابزار تربیتی برای پرورش شاگردانش نداشت لذا در اذهان عمومی صحیفه امام سجاد(ع) به دعا شناخته می‌شود.  

کارشناس ارشد ارتباطات و رسانه در گلستان با بیان‌ اینکه صحیفه امام سجاد(ع) در برگیرنده مضامین و معارف عمیق فرهنگی و سیاسی و اجتماعی می‌باشد، تصریح کرد: رساله حقوق امام سجاد(ع) يكی جامع‌ترین متون روايی شيعه بوده كه از امام سجاد(ع) نقل شده است و ايشان در اين نظام‎نامه به نوعی به بررسی همين حقوق و رابطه آن در اسلام پرداخته‌اند.

کارشناس مذهبی بیان کرد: به طور كلی انسان یک موجود اجتماعی است و زندگی در اجتماع و روابط اجتماعی منجر به تزاحم منافع و اراده‌های افراد می‌شود از اين رو اسلام به عنوان مجموعه دستورات، آداب و احكام و حقوق و... جامع و ابدی در باب مسئله حقوق و تكاليف اجتماعی، نظری خاص دارد.

حجت‌الاسلام  امیرکاوه به رساله حقوق امام سجاد‌(ع) که شامل حق خدا بر بنده و حق بنده بر خود و حق افعال، حق مراتب بالاتر به پایین و حق فرزند بر پدر و حقوق اجتماعی و... اشاره کرد و گفت: اساساً رعایت حقوق روی دیگر سکه تکلیف است یعنی انسان با رعایت حقوق دیگران به نوعی تکلیف را بر خود ملزم می‌کند، لذا باید به میزان تکلیف نسبت به دیگران مطالبه کنیم.

کارشناس ارشد ارتباطات و رسانه در گلستان با بیان‌اینکه حقوق و تکلیف مکمل هم هستند، بیان کرد: اگر حقوق خود را بشناسیم و به تکلیف خود واقف باشیم و این موضوع را به تمامی مسائل جامعه اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی بسط و گسترس دهیم بیشتر مسائل و مشکلات جامعه حل خواهد شد.

گفتنی است، سلسله جلسات گفت‌وگوی قرآنی هر هفته یکشنبه به میزبانی معاونت فرهنگی در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha