تصورات از آزادسازی سواحل به معنای آزادی بی‌قید و شرط‌ نیست
کد خبر: 4059162
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
استاندار مازندران:

تصورات از آزادسازی سواحل به معنای آزادی بی‌قید و شرط‌ نیست

استاندار مازندران گفت: تصورات از آزادسازی سواحل به معنای آزادی بی‌قید و شرط‌های فرهنگی و اجتماعی در سواحل نیست و نباید اجازه داد افرادی برای ناهنجاری فرهنگی در سواحل اقدام کنند.

سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، دوم خردادماه در نشست شورای اداری مازندران، با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی و قضایی به طور حتم سودجویان و اخلالگران بازار اقلام اساسی استان را به مردم معرفی کنند، گفت: باید بدون هیچ قید و شرطی برخورد قاطع با این افراد در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان قابل قبول نیست که برخی افراد و سودجویان با احتکار کالا باعث شوند که اقلام غذایی به آسانی در اختیار مردم قرار نگیرد، افزود: با هوشیاری اقشار مردم و بازرسان و دستگاه‌های قضایی اجازه بی نظمی در بازار را نمی‌دهیم.

استاندار مازندران با خطاب به فرمانداران و مدیران ادارات شهرستانی استان، گفت: شاید نقصی در واریز یارانه برخی افراد نیازمند جامعه وجود داشته و اجرای طرح اقتصادی جدید دولت برای آنان مشکلاتی را ایجاد کرده باشد، اما برای کمک به این افراد و رفع مشکلات اقتصادی آنان، تمام مسئولان باید به معنای واقعی بکوشند.

وی به قدردانی ویژه رئیس جمهور از مدیران اقتصادی استان در اجرای طرح اصلاح نرخ ارز ترجیحی و عدالت محور کردن یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: هیچگونه کمبودی در بحث تأمین کالا‌های اساسی در استان وجود ندارد و فرمانداران و مسئولان امر موظف به بازدید مستمر از بازار عرضه و تقاضای کالا‌های اساسی و مصرفی استان هستند.

حسینی‌پور با ابراز نگرانی از جایگاه آخر مازندران در بحث رشد جمعیت در مقایسه با دیگر استان‌های کشور، گفت: رشد جمعیت در استان اکنون ۱.۲ درصد بوده که این رقم در کشور ۲.۶ درصد اعلام شده است؛ بنابراین باید با برنامه‌ریزی اصولی برای رفع این چالش و افزایش فرزندآوری برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه استان‌هایی با شاخص‌های اقتصادی نازل‌تر از مازندران، وضعیت رشد جمعیت بهتری نسبت به استان دارند، خواستار میدان‌داری و فرهنگ‌سازی تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه جهت رشد جمعیتی استان طی یک دوره پنج ساله شد و افزود: جمعیت، مؤلفه بسیار مهم برای توسعه استان است که همه ما باید با جدیت برای عبور از این چالش اقدام کنیم بنابراین باید در تمامی فرمانداری‌ها کارگروه جمعیت تشکیل شود و گزارش‌ها به ستاد و استانداری به صورت مستمر منعکس شود.

استاندار مازندران خواستار توجه ویژه مسئولان ذیربط و فرمانداران به سواحل شد و با بیان اینکه نباید ساحل را به حال خود رها کرد و باید کنترل و مدیریت فرهنگی در آن انجام شود، گفت: تصورات از آزادسازی سواحل به معنای آزادی بی‌قید و شرط‌های فرهنگی و اجتماعی در سواحل نیست و نباید اجازه داد افرادی برای ناهنجاری فرهنگی در سواحل اقدام کنند.

حسینی‌پور در ادامه روابط عمومی‌ها را مظهر جهاد تبیین معرفی و اظهار کرد: باید دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی به معنای واقعی از سوی روابط عمومی‌ها تبیین شده و بهترین‌ها در حوزه روابط عمومی ادارات مشغول به کار شوند؛ از آنجا که امروزه انتقال پیام با شرایط موجود در جامعه کار بسیار دشواری است، باید روابط عمومی‌ها پل ارتباطی مردم و مسئولان باشند.

وی از برگزاری آیین گرامیداشت سوم خرداد با تشییع پیکر چند شهید گمنام خبر داد و تاکید کرد: خروجی شعار «ما می‌توانیم» در سال جاری، جراحی اقتصادی و اجرای سیاست‌های جدید اقتصادی دولت در کشور است و به طور حتم با یاد و نام شهدا برای گره‌گشایی از مشکلات آحاد مردم اقدام خواهیم کرد.

استاندار مازندران با قدردانی ویژه از قهرمانان ورزشی مازندرانی کشور که در رویداد‌های مختلف بین‌المللی با درخشش خود دل مردم را شاد کردند، گفت: این عزیزان همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس نام مازندران را برجسته کردند و شایسته است مسئولان و فرمانداران به امر ورزش در تمامی روستاها، شهر‌ها و بخش‌ها توجه داشته باشند و ورزش همگانی را رونق دهند چرا که حرکت در مسیر ورزش سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان می‌شود.

حسینی‌پور بیان کرد: مازندران در تمامی رشته‌های ورزشی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و باید سهم استان در مدال‌آوری ورزشکاران کشور در رویداد‌های مهم جهانی و المپیک بیش از پیش افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha