ثبت سومین ایثار ماندگار در زنجان
کد خبر: 4059986
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
از ابتدای سال‌جاری محقق شد

ثبت سومین ایثار ماندگار در زنجان

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: سومین اهدای عضو امسال در استان زنجان را جوان زنجانی با اهدای سه ارگان حیاتی رقم زد.

اهدای عضو

شهریار امام‌وردی، مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در گفت‌وگو از ایکنا زنجان، در رابطه با سومین اهدای عضو استان زنجان در سال‌جاری، اظهار کرد: سومین اهدای عضو سال‌جاری در استان متعلق به مرحوم هادی قاسمی‌نژاد، ۲۵ ساله ساکن زنجان بود که به علت سانحه رانندگی به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافت اما به علی‌رغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده قاسمی نژاد انجام شد که پس از کسب رضایت از خانواده و تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج، شب گذشته بیمار برای اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

این مسئول در رابطه با ارگان‌های حیاتی اهدا شده در سومین اهدای عضو زنجان، خاطرنشان کرد: در سومین اهدای عضو سال جاری، کلیه‌ها، کبد و قلب مرحوم قاسمی نژاد به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد، قابل ذکر است این اهدای عضو جان چهار هم‌وطن را از مرگ حتمی نجات داد.

انتهای پیام
captcha