توطئه خطرناک برای ایجاد درگیری در عراق
کد خبر: 4061168
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق خبر داد:

توطئه خطرناک برای ایجاد درگیری در عراق

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق بیان کرد که اطلاعاتی در مورد نقشه‌های بدخواهانه یک گروه سیاسی خاص با هدف ایجاد درگیری داخلی در عراق دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد الفضائیه، با وجود گذشت هفت ماه از پایان انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق، وضعیت تشکیل دولت جدید این کشور همچنان در ابهام قرار داشته و نیروهای سیاسی هنوز بر سر ترکیب این دولت، با یکدیگر اختلاف دارند.

چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی در پارلمان عراق که نماینده گروه‌ها و احزاب شیعی عمده عراق به جز جریان صدر است، بر تشکیل هرچه زودتر یک دولت بر مبنای اکثریت شیعی تأکید کرده است. این در حالی است که تلاش‌ها برای انتخاب ریاست جمهوری عراق که مقدمه تشکیل دولت جدید است، تاکنون راه به جایی نبرده است.

هوشیار زیباری، نامزد معرفی شده از سوی احزاب کردی برای ریاست جمهوری عراق با توجه به موضع وی درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مورد قبول چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی قرار نگرفت. از سویی ریبر احمد، وزیر سابق داخله اقلیم کردستان عراق نامزد جایگزین نیز با توجه به عدم اقبال احزاب کردی به وی، نتوانست راه به جایی ببرد.

ازاین‌رو رهبران چارچوب هماهنگی شیعی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرده‌اند: آینده سیاسی و اقتصادی عراق در خطر است چرا که هم اکنون توسط دولت موقت با اختیارات اندک اداره می‌شود؛ این چارچوب تأکید کرده است: عراق بر سر یک دوراهی قرار دارد و در صورت عدم تشکیل یک دولت قوی با اکثریت شیعی، شاهد انسداد سیاسی و بروز هرج‌ومرج در کشور خواهیم بود.

از سوی دیگر از طوایف مرکز و جنوب و شخصیت‌های سیاسی و روحانیون، فراخوانی مبنی بر ضرورت اتحاد بیت شیعی از رهبر جریان صدر خواستند تا انسجام بیت شیعی را حفظ کند.

توطئه خطرناک برای ایجاد درگیری در عراق

شیخ قیس خزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق تصریح کرد: وی اطلاعاتی در مورد نقشه‌های بدخواهانه یک گروه سیاسی خاص با هدف ایجاد درگیری داخلی دارد.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق در دیدار با عشایر عراق به صراحت اعلام کرد: این طرح‌ها در تابستان امسال اجرا می‌شود.

وی تأکید کرده که مراجع مذهبی را در جریان این اطلاعات قرار داده و اطلاع و مدارک مرتبط شامل مکالمات ضبط شده و دیگر اسناد را به آن‌ها تحویل داده است.

شیخ خزعلی افزود: این گروه در زمینه آموزش نظامی و مسلح شدن، شناخته‌شده هستند و تلاش دارند با راه انداختن تظاهرات مسالمت‌آمیز و سپس کشاندن آن به ترور و درگیری مسلحانه، طرح خود را اجرا کنند.

وی تأکید کرد: پیروزی بر این طرح از طریق آگاهی بخشی، کنترل اوضاع و همچنین پیروی از مرجعیت و هوشیاری سران طوایف امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha