ضرورت توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ عمرانی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4061225
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

ضرورت توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ عمرانی خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه خراسان‌جنوبی در زمینه زیرساخت‌ها از سایر استان‌ها عقب است و برای ارتقای آن نیازمند توجه ویژه است.

جواد د قناعت، استاندار خراسان جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، 10 خردادماه در دیدار نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: شناخت عملکرد نیکزاد به دولت نهم و دهم به‌ویژه در زمان تصدی ایشان در وزارت راه و شهرسازی و اجرای پروژه بزرگ مسکن مهر که اکثر مردم کشورمان طعم آن را چشیده‌اند، برمی‌گردد.

وی مهمترین مشکل در زمینه زیرساخت‌ها را ایجاد راه و تأمین آب دانست و افزود: کم‌آبی یکی از مهمترین مشکلات خراسان‌جنوبی بوده، چراکه شبکه‌های آبرسانی ما در استان فرسوده است و بیش از ۴۰ درصد هدررفت آب در شبکه‌ها داریم که نیازمند اصلاح و بازسازی است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر فضای کشور فضای مناسبی در حوزه اجرایی و در حوزه مجلس است و فضای جدیدی برای حرکت جهشی و جهادی و شتاب بیشتر در جهت توسعه و عمران کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اکنون با همان فضا و رویکرد و با رفع اشکلات احتمالی، توسط دولت مردمی ایران قوی طرح نهضت ملی مسکن در دستورکار قرار گرفته که با تدبیر مجلس انقلابی و جهادی ما شاهد تصویب قانون جهش ملی مسکن هستیم، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی مردمی متدین، همراه و همسوی با نظام دارد که در عرصه‌های مختلف به خوبی نقش‌آفرین بوده‌اند.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این استان به دلیل محرومیت‌ها در مقایسه با سایر استان‌ها کم‌برخوردار است، با توجه به فضای کار، خدمت و توجه‌ای که به نقاط محروم صورت می‌گیرد و از طرفی موضوع محرومیت‌زدایی و عدالت‌محوری که دولت و مجلس انقلابی در دستورکار خود قرار داده‌اند، نیاز است که توجه ویژه و خاص به خراسان‌جنوبی شود.

قناعت بیان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته، بحث اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی به ۳۱ شهرستان در ۳۱ استان کشور است که می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

وی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی در این چهار دهه کارهای خوبی صورت گرفته اما در مقایسه با استان‌های برخوردار، فاصله زیادی در زمینه زیرساخت‌ها و سایر مسائل توسعه‌ای داریم، در فضای مثبتی که در دولت و مجلس انقلابی در حال حاضر صورت گرفته، خواهش ما این است که برای کاهش فاصله‌ها به این استان توجه ویژه و خاص در حوزه آب، زیرساخت‌های توسعه معدنی و صنعتی شود.

یادآور می‌شود، علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی جهت بررسی پروژه‌ها و پیگیری مصوبات استانی به استان خراسان‌جنوبی سفر کرد و در بدو ورود به فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان‌جنوبی و معاونانش، برخی از نمایندگان خراسان‌جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha