دارالاکرام و بوکبال تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند
کد خبر: 4061396
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

دارالاکرام و بوکبال تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند

سازمان دارالاکرام و سامانه بوکبال با هدف توسعه‌ی خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و با ترویج کتابخوانی و استعدادیابی و پشتیبانی از استعدادها با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایکنا، سازمان دارالاکرام، با سامانه بوکبال، تفاهم‎‌نامه‌ همکاری امضا کردند.

بوکبال با هدف حمایت از حلقه‌های اصلی چرخه‌ تولید کتاب و ارتقای جایگاه کتاب در زندگی مردم و گسترش کتابخوانی مفید فعالیت می‌کند و درصدد ایجاد ارتباط موثر فرهیختگان جامعه با مخاطبان و ایجاد ارتباط موثر میان پدیدآورندگان و ناشرین و خوانندگان است که در این تفاهم‌نامه در کنار خانه‌ کرامت قرار گرفته تا نهایت همسویی را به شکل عملیاتی در جهت توسعه‌ خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و با ترویج کتابخوانی و استعدادیابی و پشتیبانی از استعدادها صورت دهند.

به موجب این تفاهم‌نامه، بوکبال در برگزاری برنامه‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌ها، جشنواره‌ها، تولیدات فرهنگی دانش‌آموزان، معرفی فعالیت‌ها و ارتباط موثر با فرهیختگان و تولید محتوای فاخر دارالاکرام را همراهی خواهد کرد.

دارالاکرام نیز در معرفی و تهیه وب‌سایت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای بوکبال به‌منظور برقراری ارتباط موثر با روستاها، تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی، بودجه‌ی لازم را برای تهیه کتاب در روستاهای محروم فراهم خواهد کرد.

همچنین بوکبال متعهد شده است تا با برگزاری پویش‌های فرهنگی استعدادهای فرهنگی و هنری در روستاها و عشایر شناسایی و معرفی کند و دارالاکرام نیز این افراد بااستعداد را پشتیبانی و بورسیه کند.

دارالاکرام که سازمانِ نیکوکاریِ مردم‌نهادِ پشتیبانِ آموزش و تحصیلِ دانش‌آموزان فاقد سرپرست موثر و در معرض خطرِ ترکِ تحصیل است و بوکبال، به سبب این تفاهم‌نامه مجری طرح «هر ماه یک کتاب» خواهند بود. در این طرح این دو نهاد به طور مشترک با ارائه‌ی تخفیف ۶۰ درصدی هر ماه یک کتاب ۵۰ هزار تومانی را با هزینه‌ی ارسال رایگان برای هر یک از ۷ هزار دانش‌آموز بورسیه‌شده دارلاکرام ارسال خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha