15 اثر تاریخی استان مرکزی در انتظار ثبت ملی
کد خبر: 4062906
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

15 اثر تاریخی استان مرکزی در انتظار ثبت ملی

رییس گروه حفظ و احیای بناهای تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پرونده ۱۵ اثر تاریخی و فرهنگی غیرمنقول استان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور، تهیه و مستندسازی شده است.

15 اثر تاریخی استان مرکزی در انتظار ثبت ملی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، اسماعیل شراهی، رئیس گروه حفظ و احیای بناهای تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی استان گفت: پرونده ۱۵ اثر تاریخی و فرهنگی غیرمنقول استان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور، تهیه و مستندسازی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته هفت اثر استان از جمله سه آب انبار تاریخی در شهر آشتیان در فهرست آثار غیر منقول به ثبت ملی رسید.

شراهی اظهار کرد: همچنین پرونده ۱۵ اثر تاریخی استان شامل: قلعه جمشیدی نیم‌ور، قلعه اردمین ساوه، غارهای علی خورنده و گاو خور تفرش، قلعه روستای لریجان محلات، حمام و قلعه روستای بازرجان تفرش،حمام محله پایین روستای هزاوه، قنات حسن‌آباد کمیجان نقوش صخره‌ای دره مروار، محوطه عمردیل، محوطه چشمه فاتمه و قنات دوولی روستای راوه دلیجان و حمام چاله(اسلامی) خمین هستند که این پرونده‌ها آماده و مستندسازی شده و در انتظار تصویب هستند.

رئیس گروه حفظ و احیای بناهای تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و محوطه باستانی در استان شناسایی شده که ۹۰۸ اثر در فهرست آثار ملی کشور و قنات ابراهیم‌آباد نیز در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
captcha