تخصیص 4500 میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات فرهنگی
کد خبر: 4062990
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

تخصیص 4500 میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه تاکنون برای مصوبات فرهنگی تخصیص یافته است گفت: دولت به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در سطح کشور است.

تخصیص 4500 میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات فرهنگی

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 19 خرداد در جمع خبرنگاران در سمنان با بیان اینکه در کشور بنا بر این است که پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و دولت در حوزه فرهنگ این اولویت را به صورت ویژه پیگیری می‌کند، اظهار کرد: اعتباری نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفرهای استانی رئیس جمهور به استان‌های کشور برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی اختصاص یافته است.

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب امسال یک اتفاق ویژه بود چرا که بعد از دو سال کرونایی برگزار می‌شود و توانست علاقمندان را به خود جذب کند اظهار کرد: در سال ۹۸ میزان فروش در نمایشگاه ۹۰ میلیارد ریال بود که امسال به ۲۵۰ میلیارد ریال رسید که نشان از استقبال مردم دارد.

ویگفت: برخی ممکن است اعلام کنند که این افزایش در بازه‌ای رخ داده که قیمت‌ها زیاد شده‌اند اما اینگونه نیست زیرا افزایش قیمت کتاب نهایتاً ۳۵ الی ۴۰ درصد تأثیر داشته و مابقی آن استقبال مردم است.

اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه‌هایی از این نوع با تجربه موفقی که در برگزاری نمایشگاه کتاب به خصوص نمایشگاه قرآن داشتیم، در استان‌ها نیز تداوم داشته باشد، افزود: میزان علاقه به کتاب همچنان بین مردم بالا است.

وی یادآور شد: دولت ریل‌گذاری جدیدی را در حوزه فرهنگی آغاز کرده است و ما گام های بلندی را برای توسعه وپیشرفت کشور بر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مسجد پایگاه شکل گیری و بقای انقلاب اسلامی است، افزود: کارنامه فرهنگی ما وقتی پربار است که شاهد حضور بیشتر جوانان در مساجد باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موقعیت فرهنگی استان سمنان هم بیان کرد: شخصیت های بزرگی از استان سمنان به سراسر ایران و دنیا معرفی شده اند که نشان از ظرفیت بالای نیروی انسانی در این استان است.‌

وی تصریح کرد: دولت ریل گذاری جدیدی را در حوزه فرهنگی آغاز کرده است و ما گام های بلندی را برای توسعه وپیشرفت کشور بر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مسجد پایگاه شکل گیری و بقای انقلاب اسلامی است، افزود: کارنامه فرهنگی ما وقتی پربار است که شاهد حضور بیشتر جوانان در مساجد باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موقعیت فرهنگی استان سمنان گفتد: شخصیت‌های بزرگی از استان سمنان به سراسر ایران و دنیا معرفی شده‌اند که نشان از ظرفیت بالای نیروی انسانی در این استان است.‌

اسماعیلی متذکر شد: استان سمنان طریق‌الرضاست و افتخار آن را دارد که میزبان زائران حضرت امام رضا(ع) است.

انتهای پیام
captcha