لزوم تشکیل کمیسیون اماکن متبرکه با هدف نظارت فنی بر احداث مساجد
کد خبر: 4063141
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

لزوم تشکیل کمیسیون اماکن متبرکه با هدف نظارت فنی بر احداث مساجد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی از رعایت نشدن ضوابط فنی در ساخت بعضی از مساجد خبرداد و گفت: کمیسیون اماکن متبرکه با هدف نظارت فنی بر احداث مساجد تشکیل شود.

علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی، شامگاه، ۱۹ خردادماه در جلسه رسیدگی به امور مساجد استان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه برای بررسی وضعیت مساجد اظهار کرد: در مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی با توجه به سرانه‌های موجود، ساخت مسجد باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی در بعضی از مساجد ساخته شده در گذشته و حال در استان ضوابط فنی معماری و شهرسازی رعایت نمی‌شود که پیامدهای بدی را در زمان بحران به دنبال خواهد داشت که با تشکیل کمیسیون اماکن متبرکه باید مباحث زیر ساختی و فنی در ساخت مساجد مورد بررسی قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان این که ضرورت دارد مساجدی که در گذشته احداث شده اند از نظر ضوابط فنی در این کمیسیون تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: در شهرهای شهرداری‌ها و در روستاها دهیاری‌ها باید پروانه ساخت مساجد را صادر کنند و نظارت برای رعایت ضوابط فنی در آنها باید به خوبی انجام شود.

عباس زاده اضافه کرد: در کمیسیون اماکن متبرکه که شامل مساجد هم می‌شود نمایندگان هشت دستگاه اجرایی حضور دارند که مصوبات آن برای همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص لازم الاجرا می‌باشد و دبیری آن با اوقاف و امور خیریه است.

وی تصریح کرد: بر اساس راهکارهای که در این کمیسیون ارائه می‌شود باید برای تعیین تکلیف مساجد گذشته اقدام شود و برای هر مسجد با توجه به ارزیابی فنی انجام شده، شناسنامه فنی باید صادر شود و در صورت عدم رعایت ضوابط فنی در مساجد در حال ساخت تا رفع نواقص موجود از ادامه ساخت این مساجد باید جلوگیری شود.

به گفته وی مواردی هم که در مساجد نیاز به اصلاح دارد به هیئت امنای هر مسجد اعلام شود تا در صورت به وجود آمدن مشکلی در زمان بحران، در گذشته مشخص شده باشد که چه کسانی باید برای رفع نواقص موجود اقدام می‌کردند.

انتهای پیام
captcha