کتاب «آلاینده‌ها و محیط زیست با نگاهی به تاب‌آوری اجتماعی» به چاپ رسید
کد خبر: 4063673
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
به همت انتشارات جهاددانشگاهی

کتاب «آلاینده‌ها و محیط زیست با نگاهی به تاب‌آوری اجتماعی» به چاپ رسید

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی از چاپ و نشر کتاب «آلاینده‌ها و محیط زیست با نگاهی به تاب آوری اجتماعی» به قلم فاطمه موسوی‌پور از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان خبر داد.

چاپ کتاب آلاینده ها ومحیط زیست با نگاه تاب اوری اجتماعی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مجتبی غلامی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، از چاپ و نشر کتاب «آلاینده‌ها و محیط زیست با نگاهی به تاب آوری اجتماعی» به قلم فاطمه موسوی‌پور توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان خبر داد.  

وی تصریح کرد: در سراسر جهان، کشورها به طور فزاینده‌ای در حال شهری شدن هستند و این مسئله به این معنا است که مناطق شهری به مکان اصلی بسیاری از بلایای احتمالی بدل خواهند شد.

غلامی اضافه کرد: به عبارت دیگر هنگامی که بلایای طبیعی روی می‌دهد، شهرها با خطرهای بیشتری مواجه هستند و بیش از هر محیط دیگری در شهرها خسارت ایجاد می‌شود که این مهم به محیط زیست آسیب جدی وارد می‌کند.

 این مقام مسئول ادامه داد: کتاب آلاینده‌ها و محیط زیست با نگاهی بر تاب‌آوری اجتماعی مشتمل بر 5 فصل نگارش شده است. فصل اول شامل درآمدی بر آلودگی‌های محیط زیست، تقسیم‌بندی آلاینده‌های محیط زیست و انواع آلودگی‌های موجود در محیط زیست است.
 
وی اظهارکرد: آلودگی هوا از تهدید تا واقعیت در انتظار بشر، بررسی آلاینده‌های زیستی هوا از نمایی نزدیکتر با رویکرد تأثیر بر سلامت و محیط زیست، انواع تقسیم‌بندی آلاینده‌های موجود در هوا، ویژگی آلاینده‌های زیستی و آثار آن بر سلامت و محیط زیست، تأثیرات آلاینده‌های هوا بر ارگان‌ها و سیستم‌های مختلف بدن و ردپایی از مشکلات  جهانی شناخته شده ناشی از آلاینده‌های زیستی از گرمایش جهانی تا باران‌های اسیدی از جمله مواردی است که در فصل‌های دوم و سوم به آن پرداخته شده است.

غلامی ادامه داد: فصل چهارم موضوعات تاب‌آوری اجتماعی ایده‌ای متأثر از بحران آلودگی هوا، شامل اهمیت تاب‌آوری در برابر تهدیدهای محیط زیست، تاب‌آوری اجتماعی، ضرورت تاب‌آوری اجتماعی، جنبه‌های تاب‌آوری، نظریات جامعه شناختی در ارتباط با تاب‌آوری و شاخص‌های مربوطه به سنجش تاب‌آوری مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین فصل پنجم این کتاب نگاهی به پیشینه پژوهش‌ها، آلاینده‌ها و تاب‌آوری و پژوهش‌های تجربی دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: همزمان با هفته جهانی محیط زیست و از باب اهمیت این موضوع، کتاب «آلاینده‌ها و محیط زیست با نگاهی به تاب‌آوری اجتماعی» در 119 صفحه به قیمت 80 هزار تومان تألیف فاطمه موسوی‌پور، توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی چاپ و وارد بازار نشر  شد.

انتهای پیام
captcha