افتتاح طرح هفت هکتاری کمربند سبز ارومیه
کد خبر: 4063689
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

افتتاح طرح هفت هکتاری کمربند سبز ارومیه

طرح هفت هکتاری کمربند سبز ارومیه در قطعه صدرا با کاشت درختان بادام، توت، سنجد و گل‌محمدی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی 21 خرداد، هم‌زمان با میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت، چند پروژه فضای سبز با حضور همه اعضای شورای شهر و شهردار ارومیه افتتاح شد.

شهردار ارومیه در حاشیه این افتتاح‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها، افتتاح بوستان «یاشیل‌باغ» در منطقه ۲ ارومیه است که با توجه به سیاست شهرداری ارومیه در اولویت‌دهی به مناطق کمتربرخوردار، امروز به بهره‌داری می‌رسد.

حسین مهدی‌زاده افزود: این پروژه در کمتر از سه ماه در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع شامل ۱۵ هزار مترمربع فضای سبز، پنج هزار مترمربع معابر و دو هزار مترمربع فضای ورزشی برای ورزش والیبال و فوتبال مهیا شده است.

وی با اشاره به نصب وسایل ورزشی در این بوستان ادامه داد: همچنین ۳۰۰ اصله درخت، ۳۰۰ بوته و سه هزار و ۳۰۰ گل در این بوستان کاشته شده همچنین تاکنون برای احداث این بوستان ۱۰ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان هزینه شده است‌.

شهردار ارومیه تصریح کرد: پروژه دیگر مربوط به اجرای طرح هفت هکتاری کمربند سبز ارومیه در قطعه صدرا است که گونه‌های کشت شده در آنجا از نوع درختان بادام، توت، سنجد و گل‌محمدی هستند که از سال گذشته با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری، کنترل فرسایش خاک، نفوذ آب‌های زیرزمینی و کاهش رواناب و سیل ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: در این قطعه، تعداد سه هزار و ۲۰۰ اصله درخت مثمر و کم‌آب‌بر کاشته شده که اقتصادمحور بوده و پیش‌بینی می‌شود در چشم‌انداز آینده سالانه چهار میلیارد تومان درآمد پایدار برای شهرداری ارومیه به ارمغان آورد.

مهدی‌زاده گفت: با توجه به اینکه در این قطعه رانش زمین وجود دارد، به همین سبب در صدد افزودن ۱۰۰ هکتار دیگر به آن هستیم تا در آینده بتوان چشم‌انداز جنگل را در آن مشاهده کرده و جاذبه گردشگری در شهر ایجاد شود.

وی بیان کرد: در سال آینده با ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری این جنگل‌کاری برای همشهریان قابل استفاده خواهد شد و انتظار می‌رود همشهریان در راستای حفظ و نگهداشت آن تلاش کنند.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: چند پارک دیگر در آینده نزدیک در نقاط مختلف شهر افتتاح و نیز ضمن آسفالت معابر شهری، تحرکی در پروژه‌های زیرساختی شهر ارومیه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قسمتی از پروژه آذربایجان تا پایان مرداد افتتاح می‌شود، افزود: تا آخر شهریور نیز ۸۵ درصد تردد در آنجا روان‌سازی می‌شود، در بحث تردد در کمربندی خاتم‌الانبیای ارومیه نیز کار اساسی و مطالعاتی در حال انجام است.

نقی کریمی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه هم در مراسم افتتاح این طرح‌ها تصریح کرد: بی‌تردید تلاشی که در این منطقه در راستای ایجاد فضای سبز شهری رخ داده است، هزینه نیست بلکه سرمایه است و در آینده می‌تواند تبدیل به بزرگترین تفریح‌گاه برای مردم ارومیه شود.

انتهای پیام
captcha