سمنان از استان‌های پیشتاز فرهنگ عفاف و حجاب است
کد خبر: 4063841
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

سمنان از استان‌های پیشتاز فرهنگ عفاف و حجاب است

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با اشاره به اینکه سمنان از استان‌های پیشتاز فرهنگ عفاف و حجاب در کشور است، گفت: تبیین و تسریع فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی عفاف و حجاب در بستر جشنواره‌هایی مانند رسم جوانمردی رقم می‌خورد.

سمنان پیشتاز فرهنگ عفاف و حجاب در کشور است

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، شب گذشته، 22 خرداد در آیین اختتامیه اولین جشنواره رسم جوانمردی استان سمنان در محل سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای کومش که با حضور ورزشکاران و قهرمانان، مربیان و سرمربیان و پیشکسوتان برگزار شد گفت: اولین نکوداشت رسم جوانمردی استان سمنان با محوریت عفاف و حجاب در استان با نگاه به تمدن‌سازی و جامعه‌پردازی به عنوان یکی از مهمترین عناوین گام دوم انقلاب شکل گرفت.

وی یکی از مهمترین بسترهای تمدن‌سازی را ایجاد فضای فرهنگی برشمرد و افزود:  تبیین و تسریع فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی عفاف و حجاب در بستر جشنواره‌هایی مانند رسم جوانمردی رقم می‌خورد.

ریواده سمنان را از استان‌های پیشتاز فرهنگ عفاف و حجاب برشمرد.

محمدتقی علوی،مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز ادامه داد: رسم جوانمردی از اصول کهن ایرانی و اسلامی بوده و رویکرد رسم جوانمردی در استان و خصوصا جوانان فعال در رشته‌های ورزشی مختلف جاری است.

وی با اشاره به اینکه احترام به پیشکسوتان و بزرگان ورزشی باید سرلوحه جوانان و ورزشکاران قرار گیرد افزود: در این راستا جشنواره‌هایی مانند رسم جوانمردی با درون مایه عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با تاکید بر اینکه یادمان‌های جوانان و ورزش در حوزه عفاف و حجاب در حال انجام است متذکر شد: محوریت عفاف و حجاب و الگوسازی دین اسلام در بین جوانان حاضر در میادین ورزشی رعایت می‌شود.

یادآور می‌شود در این مراسم از مدال‌آوران، ورزشکاران، مربیان، داوران، پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا و ورزشکاران و حافظان عفاف و حجاب در عرصه‌های قهرمانی و مسابقات تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha