تکذیب خبر تغییر کاربری دارالقرآن مرکزی منطقه ۲ تهران + صوت
کد خبر: 4064136
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
مدیر دارالقرآن‌های شهرداری تهران بیان کرد:

تکذیب خبر تغییر کاربری دارالقرآن مرکزی منطقه ۲ تهران + صوت

سیدحسن دهقان ضمن تکذیب خبر تغییر کاربری فعالیت‌های دارالقرآن مرکزی منطقه 2 شهرداری تهران گفت: این دارالقرآن در سه بخش اصلی حوزه قرآنی و دینی فعالیت می‌کند که شامل فعالیت‌های آموزشی، ویژه‌برنامه‌های قرآنی، مهد قرآن و کافه‌کتاب است.

دارالقرآن شهرداری منطقه 2به گزارش ایکنا، طی هفته گذشته اخبار غیر رسمی از تغییر کاربری و فعالیت‌های غیر قرآنی از سوی دارالقرآن مرکزی منطقه ۲۰ شهرداری تهران و تبدیل شدن آن به کافه شنیده شد. بر همین اساس و برای بررسی بیشتر موضوع گفت‌وگویی را با سیدحسن دهقان، مدیر دارالقرآن‌های شهرداری تهران و مدیر اجرایی دارالقرآن این منطقه داشتیم.

مدیر دارالقرآن‌های شهرداری تهران با بیان اینکه دارالقرآن‌های مرکزی شهرداری منطقه ۲ تهران در خیابان ستارخان تقاطع خیابان نیرو قرار گرفته است، گفت: این دارالقرآن در سه بخش اصلی حوزه قرآنی و دینی فعالیت می‌کند. بخش اول این فعالیت‌ها حوزه آموزشی و ویژه‌برنامه‌های قرآنی از قبیل حفظ یکساله قرآن کریم، دوره‌های توانمندسازی مربیان و مسئولان خانه‌های قرآن، طرح بورسیه قرآنی و همچنین دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها و کسانی است که در این منطقه زندگی می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: بخش دیگر فعالیت‌های این دارالقرآن، مهد قرآن است که در حال حاضر فعالیت‌هایی را در این حوزه به خانواده‌ها و علاقه‌مندان ارائه می‌کند. ذیل این فعالیت ویژه‌برنامه‌هایی را برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است که یکی از این فعالیت‌ها انجام کاربرگ‌های دینی و مذهبی ویژه این گروه سنی است.

دهقان با اشاره به دیگر فعالیت‌های دارالقرآن مرکزی منطقه ۲ شهرداری تهران و تکذیب خبر تبدیل شدن این ساختمان به کافه به ایکنا گفت: یک از فعالیت‌های جاذبه‌دار این دارالقرآن کافه‌کتابی است که با محوریت مطالعه کتاب راه‌اندازی شده است. در این کافه فضایی هر چند کوچک را ویژه عموم و علاقه‌مندان به قرآن و مسائل دینی آماده کرده‌ایم که با مراجعه به آن ضمن پذیرایی مختصر، افرادی که به دارالقرآن مراجعه می‌کنند می‌توانند از این فضا نیز استفاده کنند.

مدیر اجرایی دارالقرآن مرکزی منطقه دو شهرداری تهران گفت: در این کافه علاقه‌مندان می‌توانند مطالعاتی را هم به صورت آزاد داشته باشند که در قالب کافه‌کتاب خدماتی را ارائه می‌کند و هیچگونه تغییر کاربری از سوی این دارالقرآن صورت نگرفته و این یک فعالیت فرهنگی ذیل سایر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این مرکز است.

مدیر دارالقرآن‌های شهرداری تهران تصریح کرد: دارالقرآن مرکزی منطقه ۲ با ۲۱ خانه قرآن واقع در سرای محلات و مجموعه‌های قرآنی منطقه ارتباط ویژه‌ای دارد و به لطف خدا از سال گذشته فعالان قرآنی منطقه با فعالیت‌های این مرکز مرتبط شده‌اند. در این ارتباطات آموزش و پرورش منطقه و دارالقرآن آموزش و پرورش و همچنین موسسات قرآنی و فعالان قرآنی منطقه موجب توسعه فعالیت قرآنی در سطح شهر تهران شده‌اند.

وی در خصوص افزایش فعالیت‌های قرآنی توسط دارالقرآن‌های مرکزی شهرداری تهران و گسترش این مراکز اظهار کرد: امیدواریم براساس قولی که کمیسیون فرهنگی شهر تهران و به ویژه آقای نادعلی مسئول کمیته دینی شورای اسلامی شهر تهران داده‌اند بتوانیم در سال ۱۴۰۱ دارالقرآن‌های مناطق دیگر را هم راه‌اندزی کنیم. به لطف خدا امروز معاونت اجتماعی و امور فرهنگی منطقه ۲۰ تهران هم که به‌عنوان قبله تهران شناخته می‌شود اعلام آمادگی خود را برای راه‌اندازی و تأسیس دارالقرآن مرکزی این منطقه اعلام کرده‌اند و طی آن مذاکراتی را انجام دادیم که ساختمانی را ویژه این دارالقرآن در منطقه در نظر بگیرند. امیدواریم سایر مناطقی هم که از این نعمت بی‌بهره هستند، این اتفاق مبارک هم در این مناطق رخ دهد.

کد
انتهای پیام
captcha