پیشرفت 60 درصدی مجتمع گردشگری «پل میرخان» در روستای نگل
کد خبر: 4064182
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

پیشرفت 60 درصدی مجتمع گردشگری «پل میرخان» در روستای نگل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: عملیات احداث مجتمع گردشگری «پل میرخان» در روستای نگل از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج، پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

مجتمع گردشگری پل میرخان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 24 خرداد‌ماه در بازدید از این مجتمع که با همراهی مدیر عامل بانک کشاورزی استان انجام شد، اظهار کرد: این پروژه در جوار قرآن بزرگ تاریخی و موزه قرآنی نگل و همچنین در محور منظر فرهنگی هورامان در حال احداث است.

وی افزود: این مجتمع گردشگری دارای امکاناتی نظیر پل‌‌معلق، ایگل‌زیپ، زیپ‌لاین، رفتینگ، واحدهای اقامتی، رستوران و .. است، که با اتمام و آغاز به‌کار آن برای ۳۰ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، هدف از احداث این مجتمع را توسعه زیرساخت‌های گردشگری، حمایت از بخش خصوص و نیز ایجاد مرکز تفریحی رفاهی برای رفاه حال گردشگران و مسافران ذکر و بیان کرد: این پروژه گردشگری ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در پایان یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح ۴۰ میلیارد تومان بوده که ۸ میلیارد تومان تسهیلات آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بانکی تصویب و مابقی توسط سرمایه‌گذار تأمین و در حال اجرا است.

ویسی، مدیر عامل بانک کشاورزی استان کردستان هم در این بازدید، روند اجرای پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: مجموعه بانک کشاورزی استان از اجرای این طرح برای اشتغال‌آفرینی و توسعه گردشگری استان قاطعانه حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha