چهره‌های قرآنی سمنان تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4064198
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

چهره‌های قرآنی سمنان تجلیل می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری چهارمین مراسم تجلیل از چهره‌ها و فعالان قرآنی استان سمنان خبر داد.

تجلیل از چهره‌های قرآنی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبداللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ظهر امروز، 24 خرداد در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه مراسم تجلیل از چهره‌های قرآنی استان سمنان برای چهارمین دوره از سوی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود، گفت: این مراسم  با هدف ترويج و نشر فرهنگ غنی قرآن كريم، ايجاد اشتياق و حركت عمومی برای انس با كلام‌الله مجيد برگزار خواهد شد.

وی افزود: ايجاد انگيزه برای فعالان و نخبگان قرآنی و الگوسازی چهره‌های قرآنی برای اقشار مختلف به ويژه نوجوانان و جوانان از دیگر اهداف این مراسم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در چهارمین مراسم 23 تشکل قرآنی برگزیده تقدیر می‌شوند، افزود: چهار خانه قرآن و عترت شهری، 8 خانه قرآن و عترت روستایی و 11 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت(ع) تقدیر شدند و از مدیر عامل سابق اتحادیه مؤسسات و تشکلهای مردمی فرهنگی قرآن و عترت(ع) استان که به مدت یک دهه در این سمت فعالیت داشته نیز تقدیر بعمل خواهد آمد.

به گفته وی تعداد 10 نفر از استعدادهای قرآنی برگزیده استان و نیز یک نفر از خواهران استان که در سال 1399 حائز رتبه اول رشته حفظ کل قرآن کریم در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گردیده است تقدیر خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه تلاوت، تواشیح، سخنرانی استاندار، نماینده ولی‌فقیه در زمره برنامه‌های این همایش هستند که عصر امروز در پردیس سینمایی مهر شاهرود برگزار می‌شود، گفت: این چهارمین مراسم است که در این راستا در مجموع 42 نفر از اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان در قالب این سه همایش تقدیر شده‌اند.

به گفته وی اولین دوره این همایش در سال ۹۱ با تجلیل از ۱۰ استاد تأثیرگذار قرآنی، دومین دوره با تجلیل از ۱۱ نفر در سال ۹۵ و سومین دوره با تجلیل 7 نفر و چهارمین دوره هم‌اکنون با تجلیل از 17 استاد قرآنی استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha