اجرای طرح استعدادهای قرآنی در مؤسسه کلمة‌النور زنجان
کد خبر: 4064240
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

اجرای طرح استعدادهای قرآنی در مؤسسه کلمة‌النور زنجان

مدیرعامل مؤسسه کلمة‌النور زنجان به اجرای طرح استعدادهای قرآنی در این مؤسسه اشاره کرد و گفت: این کار با اجرای دو طرح مربوط به آستان قدس و سازمان دارالقرآن صورت می‌گیرد.

قرآننعیمه قره‌خانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کلمة‌النور زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد برنامه‌های این مؤسسه بیان کرد: در دهه کرامت مسابقه اذان و صلوات خاصه را برگزار کردیم که هشت نفر برنده داشت و هنوز اختتامیه آن را برگزار نکرده‌ایم، روز گذشته نیز محفل قرآنی در مسجد زینبیه اعظم زنجان برگزار شد.

وی به اجرای طرح استعدادهای قرآنی در این مؤسسه اشاره کرد و ادامه داد: این دوره هم در حال اجراست و هم اینکه در حال ثبت نام برای دوره‌های جدید آن هستیم که از تابستان آغاز می‌شود. این طرح برای سازمان دارالقرآن و یک طرح کشوری ویژه پسران 9 تا 14 سال و پنج ساله است و هر سال آزمونی از شرکت‌کنندگان اخذ می‌شود. ما اینجا قرعه‌هایشان را می‌دهیم، صوت‌ها و فیلم‌ها ضبط و برای تهران ارسال می‌شود. بعد از داوری داوران بین‌المللی نفرات برتر انتخاب می‌شوند و دارالقرآن برای آن‌ها کلاس‌هایی را برگزار می‌کند و آموزش می‌دهد. بنای این طرح بر شناسایی افراد مستعد در شهرستان‌هاست و در انتها به افرادی که دوره‌ها را با موفقیت به پایان برسانند درجه استادی اعطا می‌شود.

مدیر مؤسسه کلمة‌النور زنجان اظهار کرد: یک طرح تلاوت هم مربوط به آستان قدس است که اجرا می‌کنیم، در مورد آن قرآن‌آموزان را به آستان قدس معرفی می‌کنیم و آن‌ها به صورت غیرحضوری با قرآن‌آموزان ارتباط برقرار می‌کنند و اساتید به صورت آنلاین کلاس‌ها را دو روز در هفته یا با توجه به نیاز برگزار می‌کنند و در نهایت به عنوان قاری حرم شناخته می‌شوند. این طرح ویژه پسران 9 تا 18 سال و دختران 8 تا 15 سال است. حتی اگر آستان قدس از کشورهای دیگر تقاضای اعزام قاری داشته باشد از این افراد استفاده می‌شود.

وی افزود: با قرآن‌آموزانی که از این دو طرح باقی می‌مانند و به دلایلی نتوانسته‌اند خودشان را به قرآن‌آموزان دیگر برسانند، جداگانه با اساتید زنجان کار می‌کنیم. امسال هم برای تابستان رشته‌های حفظ و تلاوت به همین منظور برنامه‌ریزی شده است که از داخل آن استعدادهای قرآنی کشف شوند.

دوره تربیت مربی سبک زندگی قرآنی

قره‌خانی گفت: دوره شش ماهه تربیت معلمی را نیز در رشته سبک زندگی قرآنی داریم که در حال حاضر 50 نفر ثبت نام کرده‌اند و در نهایت به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در این موضوع با مردم ارتباط برقرار می‌کنند. مابقی برنامه‌ها نیز کلاس‌های حفظ و آموزشی، آسیب‌های اجتماعی، جمعیت و ... است. در کنار این آموزش‌ها، برای کودکان 4 تا 9 سال نیز کلاس قرآن داریم و حتی برای کودکان دبستانی‌ نیز کلاس‌های درسی به منظور تقویت پایه‌های درسی را داریم.

یادآور می‌شود، این مؤسسه به نشانی زنجان، شهرک لاله، خیابان دوم، قطعه 172 واقع شده است.

انتهای پیام
captcha