برگزاری نشست فصلی مجمع اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در مشهد
کد خبر: 4064301
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

برگزاری نشست فصلی مجمع اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در مشهد

نشست فصلی مجمع اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اول تیرماه در مشهد برگزار می‌شود.

مرتضی طلاییبه گزارش ایکنا، جلسه آنلاین و غیرحضوری نشست فصلی مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، 24 خرداد، در اپلیکیشن قرار برگزار شد.

طی تصمیم انجام شده، مقرر شد تا جلسه حضوری این نشست فصلی در نخستین روز از پذیرش در مجمع اتحادیه کشوری در مشهد مقدس یعنی عصر چهارشنبه، اول تیرماه برگزار شود.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در ابتدای این نشست آنلاین به جزئیات بیشتر برنامه‌های برگزاری مجمع عمومی و میهمانان دعوت شده از مسئولان اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه پس از تصویب هیئت بازرسی، گزارش گردش و تراز مالی سال 1400 در اختیار اعضا قرار می‌گیرد، افزود: همچنین گزارش عملکرد اتحادیه نیز همراه با تصویب تراز مالی، توسط هیئت بازرسی اتحادیه کشوری پیش از مجمع در اختیار اعضا قرار داده می‌شود.

انجم شعاع به بارگذاری سند‌ چشم‌انداز سال 1402 و 1410 اتحادیه کشوری در گروه تعاملی تأکید کرد و گفت: همچنین اسانامه دیجی‌آلاء نیز در گروه بارگذاری شده است که امیدواریم دوستان با دقت آن را مطالعه کنند تا از نظرات آن‌ها بهره‌مند شویم.

سپس مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اینکه حضور اعضا همراه با خانواده، مسئولیت اسکان و حمل و نقل را برعهده اتحادیه کشور قرار نمی‌دهد، گفت: مدیران عامل و اعضای مجمع درباره اسکان خانواده‌ها شخصا با حجت‌الاسلام مجیدی، مدیرعامل اتحادیه خراسان رضوی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند، چراکه صفر تا صد اختیارات مجمع در مشهد نیز با شما است و اتحادیه کشوری در این قبال هیچ تعهدی ندارد.

وی ادامه داد: تراز مالی سال 1400 اتحادیه نیز با تصویب هیئت بازرسی در اختیار اعضای مجمع قرار می‌گیرد و در گروه تعاملی بارگذاری خواهد شد. خواهشمندیم تا اعضا از کنار آن بی‌تفاوت رد نشوند بلکه دوستان هر نظری که دارند منتقل کنند و مدیرعامل اتحادیه کشوری و اعضا هیئت مدیره و بازرسی هر کدام آمادگی دارند، به سؤالات پاسخ دهند.

طلایی با تأکید بر اینکه مجمع اتحادیه کشوری با زحمت زیاد و پول بیت‌المال و وقت تک تک اعضا برگزار می‌شود، افزود: پس سعی کنید تا این مجمع بدون حواشی مسیر خود را سپری کند. مدیران عامل استانی از طریق ایجاد گروه‌های موقت مجازی نسبت به رفع شبهات، سؤالات و ابهامات اعضای مجمع، اقدام کنند تا افراد با آگاهی کامل در مجمع شرکت کنند و تراز مالی 1400 و سایر مستندات را در این گروه به اطلاع مدیران استانی برسانند.

وی با تأکید بر اینکه با هماهنگی هیئت بازرسی، کارنامه هیئت مدیره اتحادیه به صورت نسبی، ارائه شود، بیان کرد: این گزارش هم جنبه فردی داشته باشد و هم جنبه کلی، چرا که بنابر آنچه که در اساسنامه آمده است، اعضای هیئت بازرسی می‌توانند نسبت به بررسی و عمکلرد تک تک اعضا، اظهار نظر کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری، بیان کرد: برنامه دو سند چشم‌انداز 1402 و 1410 در اختیار اعضای مجمع در گروه تعاملی قرار گیرد تا دوستان پیشنهادات تکمیلی خود را نسبت به برنامه‌ها ارائه دهند و کمیته طرح و برنامه نسبت به جمع‌بندی این دو سند چشم‌انداز در قالب یک چشم انداز و برنامه‌های سال 1401 نظرات خود را مطرح کنند و در مجمع تصمیم گیری شود.

وی درباره هیئت مدیره فروشگاه خدماتی ـ فرهنگی دیجی‌آلاء، ادامه داد: طی این مجمع مقرر شد تا درباره اساسنامه دیجی‌آلاء بحث و تبادل نظر شود. در جلسه هیئت مدیره پیش‌رو تلاش می‌کنیم تا نسبت به مهم‌ترین اصل دیجی‌آلاء، هیئت مدیره این فروشگاه به نتیجه برسانیم. اگر به نتیجه رسیدیم در مجمع کشوری مطرح خواهد شد. بنابراین مهم است که نظرات را نسبت به موضوع دیجی‌آلاء یکپارچه کنیم و اگر بحث دیجی آلاء در فضای موجود منشأ اختلاف شود، کنار گذاشته می‌شود تا زمانی که اجماع در آن باره صورت گیرد.

در بخش دیگر این نشست مجازی، حجت‌الاسلام حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی به ارائه گزارش از برنامه‌های هماهنگ شده از اسکان تا برنامه‌های تفریحی و زیارتی برنامه‌ریزی شده پرداخت و گفت: زمان برگزاری مجمع اول و دوم تیرماه است که از مسئولان کشوری و استانی برای حضور در این مجمع دعوت شد اما به دلیل ترافیک میهمانان خارجی طی آن بازه زمانی در مشهد مقدس، ممکن است برنامه‌ها اندکی با تغییرات همراه باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعددی با نهادها و دستگاه‌های قرآنی استان برای برپایی هرچه بهتر این مجمع، اظهار کرد: از اعضا در زائرسرای رضوی پذیرش به عمل می‌آید و امید است امروز تعداد کامل افراد حاضر در این جلسه (اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل استانی) برای اسکان، اعلام شود. همچنین برای تهیه غذا نیز هماهنگی با آشپزخانه هیئت به عمل آمده است.

مجیدی به برنامه دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، حضور در برنامه تعویض کشیک‌ها در صحن انقلاب و ... نیز اشاره کرد.

سپس محمد پیلان‌نژاد، رئیس هیئت بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: گزارش تفصیلی مالی اتحادیه کشوری در سال 1400 با رعایت موازین شکلّی نگارش این گزارش و رفع ایرادات اندک، مورد تصویب هیئت بازرسی است و گزارش عملکرد اتحادیه نیز در اختیار اعضای مجمع کشوری قرار می‌گیرد تا اعضا با اطلاع کامل و اشراف به عملکردها در مجمع حضور پیدا کنند و در صورتی که شبهات و ابهامی دارند، آن را برطرف کنند.

وی ادامه داد: از اعضا تقاضا دارم گزارش تراز مالی و عملکرد اتحادیه به طور دقیق بررسی شود تا اگر جایی نکته و سؤالی درباره مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره اتحادیه کشوری و هیئت بازرسی دارند، پرسیده شود.

در ادامه محمد الهی، مدیرعامل سابق اتحادیه خراسان جنوبی درباره اساسنامه دیده شده برای شرکت دیجی‌آلاء، اظهار کرد: اتحادیه کشوری و اتحادیه‌های استانی برابر اساسنامه نمی‌توانند وارد عرصه فعالیت‌های تجاری شوند زیرا در گروه مؤسسات غیرتجاری به ثبت رسیده‌اند. در اساسنامه اتحادیه‌های استانی صراحتا بیان شده و در ماده هشتم اساسنامه اتحادیه کشوری، هر گونه ورود اتحادیه به فعالیت اقتصادی مرتبط با امور هنری و فرهنگی مبنی بر تصویب و اتفاق آرای اعضای هیئت مدیره و تصویب مجمع است.

مدیرعامل سابق اتحادیه خراسان جنوبی ادامه داد: این اساسنامه در گروه تعاملی قرار داده شده است و اعضا نظرات خود را در این باره در مجمع مطرح کنند.

از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مطالعه و بررسی هزینه‌کردهای اتحادیه کشوری و تراز مالی سال 1400 اتحادیه و اعلام نظرات و پیشنهادات
  • ضرورت اطلاع‌رسانی مدیران عامل استان‌ها به اعضای مجمع عمومی اتحادیه کشوری در سطح استان‌ها
  • مطالعه قانون تجارت و اساسنامه و اختیارات اتحادیه کشوری
  • اخذ تصمیماتی که به نفع مؤسسات در بلند مدت باشد و بهره‌مندی از  نظرات و پیشنهادات
  • یکپارچه کردن دو سند چشم‌انداز اتحادیه 1402 و 1410 و قرار دادن مبنای فعالیت اتحادیه کشوری چشم‌انداز سال 1410 و ارائه پیشنهادات به کمیته طرح و برنامه
  • پیش‌نویس برنامه‌های سال 1401 براساس کلیات سند چشم‌انداز 1410 نگارش شده
  • دعوت از مسئولان دستگاه‌های ناظر از سازمان تبلیغات، ارشاد و شورای توسعه در این مجمع برای بهره‌مندی از نقدها و نظرات اعضا
  • تصویب بند و ماده‌ای در اساسنامه اتحادیه کشوری مبنی بر ورود هیئت مدیره اتحادیه کشوری به عنوان هیئت مدیره اتحادیه دیجی‌آلا و جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و تشکیل هیئت مدیره مجدد برای آن.
انتهای پیام
captcha