گرد و غبار در هوا اراک را در وضعیت زرد قرار داد
کد خبر: 4064325
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

گرد و غبار در هوا اراک را در وضعیت زرد قرار داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آلودگی 44 روزه اراک از ابتدای سال تاکنون، گفت: وضعیت کرونایی استان متعادل و نسبتا آبی است، اما آلودگی هوا گاه به مرحله زرد هواشناسی می‌رسد.

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک، بیان کرد: اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت کرونایی استان تحت کنترل نسبی است و نقشه کرونایی که هر هفته منتشر می‌شود اکثر شهرستان‌های استان را به رنگ آبی و زرد نشان می‌دهد، اما گرد و غبار و ریزگردهای موجود در هوا این روزها نگرانی کادر بهداشت و درمان را دو چندان کرده است.

وی تاکید کرد: طبق گفته هواشناسی بررسی‌ها حاکی از خیزش گرد و غبار شدید در کشور عراق است که نوار غرب کشور و مناطقی از استان مرکزی را تحت تأثیر قرار داده و موجب تشدید افت کیفیت هوا در استان خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همچنین در این پیش‌بینی آمده است وزش باد لحظه‌ای در بعضی از نقاط استان از ۷۰ کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد استان شود و به همین دلیل مجدد از هم استانی‌ها می‌خواهیم تا حد امکان در روزهای پیش رو از منزل خارج نشوند تا کمتر در معرض آلودگی و خطرات آن قرار بگیرند.

وی افزود: خوردن شیر و مایعات، بستن در و پنجره‌ها و استفاده از ماسک راه‌هایی است که مکررا در این روزها به مردم شهرها دارای هوای آلوده توصیه می‌کنیم، اما متاسفانه مشاهده می‌شود برخی هم استانی‌ها این توصیه‌ها را جدی نگرفته و بدون هیچ الزامی از منزل و صرفا برای انجام کارهای روزمره و غیر ضرور از منزل خارج می‌شوند.

انتهای پیام
captcha