اختتامیه دومین جشنواره شعر نماز «نجوا» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4064337
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

اختتامیه دومین جشنواره شعر نماز «نجوا» در کرمان برگزار شد

اختتامیه دومین جشنواره شعر نماز «نجوا» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از شاعران استان برگزار و از ۸ شاعر برگزیده در این جشنواره تقدیر شد.

محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، اختتامیه دومین جشنواره شعر نماز «نجوا» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از شاعران استان، امروز، ۲۴ خردادماه در سالن اجتماعات اداره مخابرات کرمان برگزار و از شاعران برگزیده تقدیر شد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم ضمن ابراز خوشنودی برای حضور در جمع هنرمندان و بیان اینکه نماز دوست داشتنی‌ترین ستایش ما برای خداوند است، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ نماز وظیفه همه‌ی دستگاه‌ها است و در این بین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی بیشتر است که باید توجه جدی‌تری در این حوزه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه هنر ابزاری برای ابراز عقیده است، تصریح کرد: یکی از این حوزه‌های هنری شعر است که باید مورد توجه قرار گیرد و به ویژه در حوزه‌هایی که مربوط به عقاید دینی ما است کارهایی فاخری انجام شود زیرا کارهایی که در حوزه دین انجام می‌شود باید برجسته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اقدامات کشورهای دیگر برای حفظ سنت‌های خود، گفت: ما نیز باید در حوزه عقاید دینی خود چنین اقداماتی انجام دهیم و دستگاه‌هایی مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات، شهرداری و حوزه‌ هنری می‌توانند در این زمینه اقدامات مهمی انجام دهند.

روحی به برنامه‌ریزی برای اجرای طرحی ویژه نماز در کرمان اشاره کرد و گفت: در زمینه برپایی نمایشگاه‌های قرآن استان تلاش داریم نمایشگاهی متفاوت برگزار شود زیرا نمایشگاه قرآن صرفا محلی برای ارائه گزارش موسسات قرآنی نیست بلکه این نمایشگاه‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که خانواده‌ها با حضور در نمایشگاه قرآن از حظ معنوی بهره‌مند شوند.

گفتنی است دومین جشنواره شعر نماز نجوا از سوی انجمن ادبی دل عالم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز استان، انجمن ترانه کرمان و انجمن کانون شاعران آیینی کرمان برگزار شد و ۱۵۷ نفر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که در پایان از ۸ اثر برتر تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha