اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در سمنان
کد خبر: 4064375
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در سمنان

مدیرکل تبلیغات سمنان با بیان اینکه حمایت و تقویت رویدادهای قرآنی اولویت این اداره کل است، گفت: طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، شب گذشته، 24 خرداد در مراسم تجلیل از چهره‌های قرآنی استان سمنان در شاهرود با اشاره به ضرورت تقویت سیاست‌های قرآنی، گفت: حمایت و تقویت رویدادهای قرآنی نیاز امروز استان است.

وی با بیان اینکه طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی اولویت مهم در استان سمنان است گفت: تقویت معنویات قرآن مجید از جمله مهمترین موضوعاتی است که باید در سراسر استان مد نظر فعالان قرآنی و مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدنظر قرار گیرد، افزود: طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی با هدف آشنا سازی جوانان با قرآن و ترویج آموزه‌های کلام الله مجید در بین مردم از مهمترین اقداماتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

عبدالهی با اشاره به اینکه احیای نشست‌های خانگی قرآن کریم موسوم به طرح نورالثقلین از دیگر طرحهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است یادآور شد: امید است که با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد بتوانیم شاهد باشیم که استان سمنان بازهم در عرصه اجرای چنین طرح‌هایی پیشگام دیگر استان‌های کشور باشد.

به گفته وی حمایت و تقویت در برگزاری آئین و محافل قرآنی ضرورت دارد که در این راستا محافل انس با قرآن کریم در مساجد تقویت شود تا آحاد جامعه از نور قرآن کریم بهره‌مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی در محافل انس با قرآن برای برون‌رفت انسان و جامعه از بحران‌های زندگی روزمره اجتماعی و شخصی ضرورت دارد، متذکر شد: باید قرآن به بطن زندگی مردم و جامعه بیشتر وارد شود.

یادآور می‌شود چهارمین آیین تجلیل از چهره‌های قرآنی استان سمنان در حالی برگزار شد که از ۵۳ چهره فعال برتر در زمینه قرآن تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha