جامعه سرافراز امروز مدیون رشادت‌های ۲۳۰ هزار شهید انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4064625
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

جامعه سرافراز امروز مدیون رشادت‌های ۲۳۰ هزار شهید انقلاب اسلامی است

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: جامعه سرافراز امروز مدیون رشادت‌های ۲۳۰ هزار شهید انقلاب اسلامی، ۶۰۰ هزار جانباز و یک هزار آزاده است که باید قدر آن را بدانیم.

به گزارش ایکنا از زنجان، حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، روز گذشته، ۲۵ خرداد در همایش بزرگداشت شهدا و ایثارگران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان زنجان که در سالن شهید مطهری ایستگاه راه‌آهن زنجان برگزار شد، با بیان اینکه هویت کشور از وجود شهدا و ایثارگران است و آن باید حفظ شود، اظهار کرد: متاسفانه شمار پدران و مادران شهدا در قید حیات رو به کاهش است و اگر شهدا نبودند ما هویت و افتخاری نداشتیم.

وی با بیان اینکه جامعه سرافراز امروز مدیون رشادت‌های ۲۳۰ هزار شهید انقلاب اسلامی، ۶۰۰ هزار جانباز و یک هزار آزاده است که باید قدر آن را بدانیم، تصریح کرد: به واسطه وجود شهدا و خانواده‌های آن‌ها نفس می‌کشیم و باید پدران و مادران شهدا را روی چشم خود بگذاریم.

این مسئول مردانیان با اشاره به تقدیم ۲۳۰ هزار شهید انقلاب اسلامی، ۶۰۰ هزار جانباز و یک هزار آزاده گفت: جامعه سرافراز امروز، مدیون رشادت‌های این شهدا و ایثارگران است و باید قدر این عزت را بدانیم.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ پدر و مادر شهید در استان زنجان در قید حیات هستند، افزود: از تعداد مذکور ۴۰۰ پدر شهید ۱۰۱ هزار مادر شهید هستند که باید قدر آنان را بدانیم و از نعمت زیارت آن‌ها بهره‌مند شویم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با بیان اینکه نباید در گفتارمان دچار شعارزدگی شویم، زیرا اگر گفتار و عمل ما یکسان نباشد نمی‌توانیم به جامعه مخاطب آنچه را که می‌خواهیم القا کنیم، گفت: جامعه و مخاطب امروز هر حرفی را به راحتی قبول نمی‌کند و اگر گفتار و عمل مسئولان یکی نباشد و ناشی از شعار زدگی باشد با وجود فضای مجازی اگر سواد رسانه‌ای نباشد، اتفاق‌های نامطلوبی ممکن است، رخ دهد.

مردانیان با بیان اینکه بیان رشادت‌های شهدا و ایثارگران در محافل و همایش‌های مختلف کفایت نمی‌کند بلکه باید در حد توان در رفع نیازها و مشکلات آن‌ها تلاش کنیم، اظهار کرد: اگر کاری از دست‌مان بر نمی‌آید باعث به وجود آمدن مشکلات دیگر برای آن‌ها نشویم و آن‌ها را از راه‌ها و مجاری قانونی پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز حاصل ایثارگری شهدا و خانواده‌های آن‌ها است و باید باور داشته باشیم که ما بر سر خوان پربرکت شهدا نشسته‌ایم، افزود: شهدا به درجه‌ای رسیده‌اند که توانستند از مال و جان خود بگذرند.

انتهای پیام
captcha