احتمال فصلی شدن کرونا وجود دارد
کد خبر: 4064758
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

احتمال فصلی شدن کرونا وجود دارد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با واکسیناسیون خوبی که علیه کرونا صورت گرفته، این بیماری کنترل شده و یک بیماری بومی شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، رضا شجاعی، سرپرست معاونت درمان این دانشگاه در اراک، بیان کرد: با توجه به ۴ دوره واکسیناسیونی که علیه این بیماری و با هدف کنترل آن و کاهش ابتلا و مرگ و میر صورت گرفته، پیش‌بینی می‌کنیم در آینده‌ای نه چندان دور این بیماری کنترل شده و با کاهش قدرت آن مانند بیماری‌هایی فصلی با واکسیناسیون مانند آنفلوآنزا رو به رو شویم.

وی افزود: همچنان مواردی از ابتلاء به کرونا دلتا در کشور و جهان گزارش می‌شود که نشان دهنده پنهان بودن این بیماری است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی کرونایی ثبت نشده است، تاکید کرد: در مورد بیماری‌های محتمل و بستری در تمام بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و بیمارستان‌های خصوصی ۲۹ مورد ثبت شده که از این تعداد ۲۶ مورد محتمل غیر لزوم برای انجام تست، ۳ مورد تست مثبت، ۷ مورد نیازمند به مراقبت‌های ویژه بودند.

شجاعی یادآور شد: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد به سمت کنترل و مدیریت بیماری کرونا گام برداشته و زحمات زیادی کشیده شده است، اما به این معنا نیست تا نسبت به بیماری سهل‌انگاری کرده و از رعایت بهداشت و پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی غافل شویم.

انتهای پیام
captcha