زنجان؛ میزبان ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «طلوع»
کد خبر: 4064952
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

زنجان؛ میزبان ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «طلوع»

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: زنجان برای سومین بار به عنوان میزبان ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت طلوع انتخاب شد.

جشنواره منطقه‌ای تئاتر «طلوع»

به گزارش ایکنا از زنجان، سلمان حسینی سرپرست بهزیستی استان زنجان صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت طلوع با مشارکت بهزیستی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و قزوین خبر داد و گفت: استان زنجان برای سومین بار به میزبانی این جشنواره انتخاب شده و این جشنواره ۲۲ تا ۲۵ آبان امسال در پنج بخش برگزار خواهد شد.

وی یکی از محورهای جشنواره را «معلولان و برابرسازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری» اعلام کرد و افزود: ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه و پیشگیری از تشدید معلولیت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت از دیگر محورهای جشنواره طلوع است.

وی با بیان اینکه هنر نقش برجسته‌ای در درمان و همچنین توانمندسازی افراد دارای معلولیت دارد، تصریح کرد: هنر درمانی یکی از ارکان بهبود سالمندان و افراد دارای معلولیت و فرصتی مناسب برای هم‌گرایی بین جامعه معلولان و به منصه ظهور رساندن خلاقیت و استعداهای بالقوه افراد است.

این‌ مسئول تقویت حس مسئولیت‌پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولان و منزلت آنان، تشویق به آفرینش هنری، ارتقا سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت و برابر سازی فرصت‌ها را از مهم‌ترین محورهای مورد تاکید جشنواره معرفی کرد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره، تصریح کرد: جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت مناطق طلوع در پنج بخش صحنه‌ای، خیابانی و محیطی، شورایی، کودک و نوجوان، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

رئیس بهزیستی استان زنجان مهلت ارسال آثار هنرمندان را ۲۰ تیرماه اعلام کرد و متذکر شد: بازخوانی نتایج تا ۲۵ تیرماه، بازبینی ۲۵ شهریور و اعلام نتایج ۳۰ مهرماه خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: جلسات آموزشی و کارگاهی پیرامون بررسی نقش نمایش در توان‌بخشی افراد معلول، نمایش درمانی، کارگردانی، بازیگری، نمایش نامه‌نویسی، تئاترشورایی و ...با حضور هنرمندان، کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران برپا خواهد شد.

وی تاکید کرد: در داوری نمایش‌های جشنواره به نوع معلولیت گروه‌های نمایشی توجه خواهد شد و در بخش بازیگری هر گروه از معلولیت (اختلالات بینایی، شنوایی، ذهنی، اوتیسم، جسمی حرکتی، بیماران روان و سالمندان) و همچنین بازیگران غیرمعلول (همراه) به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهند شد.

انتهای پیام
captcha