استمرار راه شهدا با جهاد تبیین/ ۱۱هزار شهید؛ سند خدمت جامعه عشایری
کد خبر: 4065300
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶

استمرار راه شهدا با جهاد تبیین/ ۱۱هزار شهید؛ سند خدمت جامعه عشایری

رئیس بسیج مستضعفین کشور گفت: باید ترفندهای دشمن را در فضای مجازی و عملیات روانی بشناسیم و خنثی کنیم؛ استمرار راه شهدا در گرو جهاد تبیین و تعقیب اهداف انقلاب اسلامی و نیز خنثی کردن اهداف و ترفندهای دشمنان است.

غلامرضا سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفین کشور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ۲۹ خردادماه در «شب شعر شهدای ایل» که به‌عنوان برنامه آغازین نخستین «کنگره ملی ۱۱هزار شهید جامعه عشایری کشور» و با حضور شاعران منتخب اقوام عشایری کشور در شهرکرد برگزار شد با تقدیر از هنرمندان عشایری و شعرخوانی شاعران در این محفل شهدایی، اظهار کرد: جامعه عشایری کشور در طول قرون متمادی پرچمدار عزت و عظمت و دیانت ملت ایران بوده است همچنان که در اشعار امروز نیز مضامین دینی و اسلام ناب و تبعیت از امامت و ولایت، خدمت به میهن، شجاعت و مقاومت و مبارزه با دشمن را در وصف عشایر بیان شد.

وی با ذکر اینکه عشایر از دوران پیش از انقلاب حامل افتخار و عظمت بودند، ادامه داد: آنان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و به‌ویژه دفاع مقدس نیز این عظمت و خدمت به اسلام را به منصه ظهور رساندند که تقدیم ۱۱هزار شهید‌، سند گویای این سخن است.

سلیمانی همراهی عشایر با نهضت امام راحل(ره) از خرداد ۴۲ را یادآور شد و گفت: از زمانی که امام(ره) تبعید شد، رئیس یکی از طوایف لرستان به نمایندگی از عشایر کشور در نامه‌ای به امام خمینی(ره) اعلام کرد که عشایر آماده جهاد در راه آرمان‌های مرجعیت جهان تشیع هستیم و امام(ره) در پاسخ به این نامه فراز مشهور خود در خصوص عشایر را می‌نویسند با این مضمون که عشایر ذخایر انقلاب و بقیة‌الله الاعظم هستند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور تأکید کرد: این فراز از زبان مقام معظم رهبری نیز بارها بیان شده است؛ ایشان بارها در جمع عشایر گوناگون کشور حضور یافته و از عظمت و افتخار و نقش‌آفرینی عشایر سخن گفته‌اند؛ رهبری همچنین جملات قوی و رسایی در وصف سجایای عشایر برای کنگره ملی شهدای عشایر داشته‌اند که برای همه ما درس است و در روز اجلاسیه این کنگره قرائت خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران و ضرورت جهاد تبیین، تصریح کرد: تمامی اشعاری که از گویش‌های مختلف عشایر قرائت شد درواقع مصداق جهاد تبیین با زبان و ابزار هنر بود. پیداست که سرایندگان و شاعران عشایر بر شرایط موجود و اهمیت تبیین و روشنگری واقف هستند و مختصات فعلی انقلاب و میهن را می‌دانند و این از بصیرت اعلای عشایر ما سرچشمه می‌گیرد.

وی بر ضرورت کنش‌گری مؤثر و فعال در برابر دشمن با الگوگیری از عشایر تأکید کرد و افزود: باید ترفندهای دشمن را در فضای مجازی و عملیات روانی بشناسیم و خنثی کنیم. استمرار راه شهدا در گرو جهاد تبیین و تعقیب اهداف انقلاب اسلامی و نیز خنثی کردن اهداف و ترفندهای دشمنان است، این استمرار مستلزم آن است که هر کدام از ما افسران جهاد تبیین باشیم.

رئیس بسیج مستضعفین کشور گفت: دشمنان آنچنان بیرحمانه بر ملت ما می‌تازند که با تمسک به پوچی و دروغ می‌خواهند یأس و ناامیدی را به ملت القا کنند و تمامی کاربران فضای مجازی را دچار ناامیدی و بحران هویت کنند حال آنکه اگر همین فضای مجازی کنار گذاشته شود، متوجه خواهیم شد که مسیر مشخص و آینده ملت ایران روشن است.

انتهای پیام
captcha